پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۱۲۱۳
جمعه ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴

فکرشهر: سرپرست مدیریت امور اراضی استان بوشهر از تقویت نظارت بر اراضی واگذار شده به سرمایه‌گذاران در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد مشایخی در حاشیه برگزاری برنامه‌های آموزشی کشاورزی در بوشهر اظهار داشت: آموزش دستورالعمل اصلاحی واگذاری اراضی ملی و دولتی و نحوه نظارت و ثبت سامانه‌ای طرح‌های واگذاری اراضی ملی و دولتی ویژه کارشناسان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: دوره آموزش دستورالعمل اصلاحی واگذاری اراضی به منظور برون‌سپاری برخی از وظایف غیر حاکمیتی شامل نحوه تشکیل پرونده و ثبت درخواست متقاضیان طرح‌های کشاورزی و وابسته به کشاورزی و غیر کشاورزی از طریق واگذاری اراضی ملی و دولتی برگزار شد.

سرپرست مدیریت امور اراضی استان بوشهر بیان کرد: این دوره کمک می‌کند تا کارشناسان مربوطه در راستای اجرای صحیح تفاهم‌نامه بین سازمان امور اراضی کشور و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فعالیت کنند.

وی همچنین یکی از اولویت‌های مهم نحوه نظارت بر اجرای طرح‌های اراضی واگذاری بر اساس دستورالعمل هیأت نظارت ماده ۳۳ و نظارت به موقع از همه طرح‌ها به ویژه طرح‌هایی که درصد پیشرفت فیزیکی کمتر از حدنصاب دارند است که باید نسبت به تمدید یا عدم تمدید آن‌ها برای جلوگیری از معطل ماندن اراضی در کمیسیون هیأت نظارت تصمیمات لازم اتخاذ شود.

مشایخی ادامه داد: این دوره ضمن تشریح قوانین دستورالعمل اصلاحی واگذاری اراضی، نحوه و چگونگی ثبت نظارت‌ها در سامانه توسط مدرسین مدیریت امور اراضی استان نسبت به آموزش نحوه انجام مراحل نظارت بر طرح‌ها و مصادیق و شیوه برخورد با عدم اجرای تعهدات مجریان طرح‌های اراضی واگذاری برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر