پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۱۹۸۷
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۸

فکرشهر: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: «جم» بعد از ۳۰ سال صاحب کتابخانه عمومی دوم می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حیدر راهب عصر چهارشنبه در آئین آغاز ساخت یک کتابخانه جدید در جم اظهار داشت: کلنگ ساخت دومین کتابخانه عمومی شهر جم در حالی زده می‌شود که بیش از ۳۰ سال از تأسیس اولین کتابخانه عمومی این شهر می‌گذرد.

وی اضافه کرد: در این ۳۰ سال، با توجه به افزایش مهاجرپذیری و افزایش جمعیت این شهر صنعتی که شهرک‌های مسکونی صنایع نفت و گاز را نیز در خود جای داده، پیگیری‌های زیادی برای توسعه ساختار کتابخانه‌ای این شهرستان صورت گرفت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر افزود: شهردار و شورای اسلامی شهر جم در این دوره با نگاه خوبی که به حوزه فرهنگ به‌ویژه کتاب دارند، پای کار آمدند و ساخت کتابخانه دوم این شهر را متقبل شدند.

راهب ادامه داد: شهردار و شورای اسلامی این شهر که پیش از این زمین این کتابخانه را داده بودند، امروز وارد عمل شدند و عملیات ساخت آن را با نشاندن کلنگ بر زمین، آغاز می‌کنند. تشکر می‌کنیم از شورا و شهرداری که در مصوبات خود چنین نگاه بلندنظرانه‌ای را به طرح‌های فرهنگی دارند.

وی افزود: بی‌شک بازخورد فعالیت این مرکز کتابخوانی را پس از افتتاح به‌وضوح با توسعه فرهنگی این شهر خواهیم دید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر ادامه داد: جم شهری است با وجه‌ای فرهنگی که نوجوانان فرهیخته‌ای را در بطن خود پرورش داده‌است و این شهر به‌شدت نیاز به کتابخانه دوم داشت تا بتواند به نیاز‌های کتابخانه‌ای شهروندان خود به شکل مطلوب‌تری پاسخ بگوید.

دومین کتابخانه عمومی شهر جم با اعتباری برابر با ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در زمینی با مساحت ۶۲۰ متر مربع در دو طبقه با مساحت ۸۴۰ مترمربع از سوی شهرداری در مدت ۱۳ ماه ساخته خواهد شد.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر