شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۴۴۱۵
سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸

فکرشهر: سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت گناوه گفت: در بازه زمانی یک ماهه از تعداد ۱۷۲ مورد بازرسی صورت گرفته از واحد‌های صنفی، تعداد ۸۰ تخلف شناسایی و پس از تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی شهرستان جهت رسیدگی ارسال شده است.

به گزارش فکرشهر، عبدالمهدی شاهین زاده روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ابتدای طرح بازرسی و پایش بازار و اصناف با همکاری تمامی دستگاه‌های متولی تعداد ۱۹ مرحله گشت مشترک برگزار شده است.

وی افزود: بیشتر تخلفات انجام گرفته گران‌فروشی، درج نکردن قیمت و ارائه فاکتور، کالای تاریخ مصرف گذشته و رعایت نکردن تکالیف صنفی بوده است که بازرسان ضمن تذکر و آموزش مجدد اقدام به تشکیل پرونده برای متخلفان کردند.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت گناوه بیان کرد: این طرح نظارتی از ۱۸ دی ماه سال جاری آغاز شده و تا نیمه بهمن ماه بصورت مستمر و برنامه ریزی شده با همکاری ادارات تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی، اتاق اصناف، بسیج اصناف و شبکه بهداشت و درمان در حال اجرا است.

شاهین زاده یادآور شد: تمامی اصناف بمنظور پیشگیری از جرائم صنفی ملزم به رعایت قانون نظام صنفی هستند و احترام به مشتریان و رعایت حقوق مصرف کنندگان را باید سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی از شهروندان خواست به منظور جلوگیری از تضییع حقوق مصرف کنندگان و تسریع در رسیدگی به شکایات و مبارزه با تخلفات صنفی اعم از گرانفروشی، کم‌فروشی، تقلب، احتکار، قاچاق کالا و ... مراتب را به شماره تلفن ۱۲۴ گزارش دهند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر دارای ۶ هزار واحد صنفی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر