يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: درحالی که بیشینه دمای هوا در شبانه روز گذشته در شهر‌های خورموج و برازجان مرکز شهرستان‌های دشتی و دشتستان ۴۷درجه سانتیگراد بود این پدیده برای منطقه...
کد خبر: ۲۰۰۸۴۵۵
چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۶

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: درحالی که بیشینه دمای هوا در شبانه روز گذشته در شهر‌های خورموج و برازجان مرکز شهرستان‌های دشتی و دشتستان ۴۷درجه سانتیگراد بود این پدیده برای منطقه بهرگان از توابع شهرستان دیلم ۲۷ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

به گزارش «فکرشهر»، محمد رضا انصاری در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: کمینه دما در روز جاری برای شهر‌های جم، بوشهر، دیلم و گناوه نیز ۲۹ درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

وی افزود: بیشینه دمای هوا در روز جاری نیز برای شهر‌های خورموج و برازجان ۴۷ درجه سانتیگراد و برای شهر اهرم ۴۶ درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: درشبانه روز گذشته بیشترین رطوبت با ۶۶درصد مربوط به عسلویه با ۶۶ درصد و کمترین برازجان با ۱۶درصد است.

انصاری با بیان اینکه در این مدت رطوبت مرکز استان نیز ۵۵درصد بوده است تصریح کرد: وضعیت دید افقی در همه مناطق استان ۱۰ هزار متر است که بیانگر بالا بودن کیفت هوا است.

وی ادامه داد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا روز پنجشنبه در ساعاتی از ظهر تا اوایل شب، با وزش باد‌های شمالی، سواحل استان به نسبت متلاطم خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بنابراین در این مدت غبار محلی، در برخی ساعات وزش باد و طی صبحگاه نیز مه رقیق از پدیده‌های غالب در سطح استان و روی دریا خواهد بود.

انصاری افزود: از روز جمعه تا اواسط هفته آینده، در اغلب ساعات با وزش باد‌های شمالی، خلیج فارس مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی استان بوشهر یادآور شد: در این مدت آسمان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و فردا در برخی نقاط مه رقیق صبحگاهی پیش بینی شده است.

انصاری ادامه داد: جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی تا غربی با سرعت ۸ تا ۲۸ و در ساعاتی از ظهر تا اوایل شب ۱۶ تا ۳۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی گفت: ارتفاع موج دریا نیز در این مدت ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی استان در ساعاتی از ظهر تا اوایل شب ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر