دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۹۳۰۲
جمعه ۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۶

فکرشهر: عصر ایران نوشت: بیماری ژنتیکی نادری به نام «سنیور لاکان» به تازگی در هرمزگان دیده شده که فرد را در کودکی نابینا می‌کند. در نوجوانی هم کلیه‌های فرد دچار آسیب می‌شود. تاکنون ۱۵ نفر در قشم به آن مبتلا شده‌اند.

این بیماری اینقدر نادر است که یک در یک میلیون به آن مبتلا می‌شوند. تا پیش از این غربالگری مانع تولد این بیماران می‌شد، اما حالا بی‌توجهی به غربالگری تعداد مبتلایان را زیاد کرده. نبود حمایت دولتی از غربالگری در حالی است که مبتلایان به سنیور لاکان معمولا عمر کوتاهی دارند و به افزایش جمعیت کمکی نمی‌کنند. حتی اگر زنده بمانند نمی‌توانند تولید مثل کنند. این در حالی است که وقتی جنینی سقط می‌شود امکان تولد نوزاد سالم که به رشد جمعیت کمک کند وجود دارد. حالا که برای اولین بار یک پزشک رییس جمهور ایران شده و موضوعات ژنتیکی را می‌شناسد، فرصتی پیش آمده تا امکان رشد جمعیت با افرادی که به لحاظ جسمی سالمند فراهم شود.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
جمعه ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲
بیمه تامین اجتماعی بایست کلیه خدمات ، انجام چک آپ و غربالگری و مامایی را تحت بیمه کامل بدون در نظر گرفتن بیمه تکمیلی برای بیمه شونده در نظر بگیرد تا مردم بتوانند سالیانه یا هر شش ماه خود را مورد معاینه دقیق قرار بدهند ، خصوصا پذیرفتن تمام هزینه ها برای گروه بیماران خاص .
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر