چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۹۵۵۹
شنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گناوه گفت: مبلغ ۱۲ میلیارد ریال برای توسعه و مساعدت به کتابخانه های عمومی این شهرستان درسال جاری اختصاص یافته است.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد لیراوی در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان گناوه اظهار داشت: مبلغ اختصاص یافته نسبت به سال‌های قبل چندین برابر رشد داشته است که نشان از توجه دولت به سرمایه گذاری در زیر بناهای فرهنگی و ارتقای دانش و دانایی مردم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گناوه بیان کرد: برنامه ریزی برای گرایش جامعه بخصوص دانش آموزان و خانواده‌ها به سمت مطالعه و کتابخوانی در ارتقا و غنی سازی دانش و کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار مفید و اثرگذار است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری فرهنگی برای آیندگان مثمر ثمر است، افزود: هر چه بیشتر بتوانیم با سرمایه گذاری صورت گرفته بر دانش مردم بیافزاییم، برای آیندگان بسیار مفید و بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.

وی گفت: مدارس شهرستان گناوه با دارا بودن بیش از ۲۰ هزار دانش آموز مکانی مهم برای ترویج مطالعه و کتابخوانی بشمار می‌آید که باید یک برنامه ریزی مناسب توسط متولیان امر در این زمینه صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گناوه بیان داشت: رهبر معظم انقلاب به رغم گرفتاری‌های وافر و زعامت کشور، علاقه و رغبت شایانی به مطالعه دارد که وقت گذاشتن سه ساعته ایشان در نمایشگاه بین المللی کتاب موید آن است.

وی ادامه داد: بازدید دانش آموزان و معاونان پرورشی آموزش و پرورش شهرستان از کتابخانه ها و برگزاری نشست با آنها از نکات بسیار مهمی در گرایش و ترویج به امر کتابخوانی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در شهرستان ترویج و نهادینه شود.

لیراوی گفت: یکی از مواردی که بسیار باید به آن بپردازیم ترویج استفاده از کتاب‌های دینی و مذهبی بین دانش آموزان است.

وی ضمن قدردانی از مجموعه کارکنان کتابخانه های عمومی شهرستان از ریس آن اداره خواست یک سند ماندگار و مفید برای کتابخانه تدوین و تهیه کند.

وی همچنین خواستار راه اندازی انجمن خیران کتابخانه ساز در شهرستان شد و گفت: خیران این شهرستان زبانزد عام و خاص هستند و می‌توان از ظرفیت آنها در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی بهره برد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گناوه از رئیس کتابخانه های شهرستان خواست در راستای ترویج و گرایش جامعه به سمت مطالعه و ارتقای دانش آنها، در طول سال چندین مسابقه برای گروه‌های سنی مختلف برگزار کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر