يکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۹۷۱۷
شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۶

فکرشهر: امام جمعه گناوه گفت: با سنت تیراندازی در مراسم‌ها برخورد شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها بیان کرد: با توجه به اینکه خانواده‌های بی بضاعت زیادی قدرت خرید لوازم آموزشی و مدرسه فرزندان خود را ندارند، همه مردم و خیرین به این خانواده‌ها کمک و یاری کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه آسیب‌های زیادی در جامعه امروز دانش آموزان، فرزندان و خانواده‌ها را تهدید می‌کند، والدین باید ارتباط مستمری با مدرسه به عنوان خانه دوم فرزندان داشته باشند تا از این آسیب‌ها در امان بمانند.

ترویج فرهنگ وقف در جامعه

امام جمعه گناوه با اشاره به هفته وقف گفت: وقف به عنوان صدقه جاری در روایات اسلامی مورد تاکید قرار گرفته است و باید تلاش کرد تا این سنت حسنه در جامعه احیا شود.

وی گفت: اداره اوقاف باید در جامعه اعتمادسازی کند تا وقف در جامعه ترویج و مردم به این سنت حسنه تشویق شوند.

با سنت تیراندازی در مراسم‌ها برخورد شود

امام جمعه گناوه با اشاره به موضوع تیراندازی در برخی مراسم شادی‌ها و سوگواری‌ها گفت: آسیب‌ها های ناشی از اینگونه اقدامات را بارها شاهد بوده‌ایم و طی سال‌ها این موضوع را در شورای فرهنگ عمومی مطرح و مصوباتی نیز داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه اقدام به تیراندازی در مراسم‌ها خطر جانی برای مردم دارد، گفت: بارها از همین تریبون از نیروی انتظامی درخواست کرده‌ام که این افراد شناسایی و مجوزهای آنها باطل و اگر مجوز ندارند برخورد شود.

وی بیان کرد: اینگونه اقدامات ضد فرهنگ و سنت رسول الله (ص) است و باید همه در این زمینه همکاری کنند تا از جامعه برچیده شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر