فکرشهر: اهالی جزیره خارگ سالهاست با مشکل نبود ثبت احوال مستقر و ناقص بودن خدمات این نهاد دستوپنجه نرم میکنند و شرایط خاص جغرافیایی جزیره، محدودیت در تردد و هزینههای بالای سفرهای دریایی و هوایی، دریافت خدمات سادهای مانند صدور یا تمدید شناسنامه و کارت ملی را برای مردم دشوار کرده است.
به گزارش «فکرشهر»، در حالی که برخی از مسوولین در آذرماه سال ۱۴۰۲ گفتند نیروی ثبت احوال در جزیره خارگ به صورت دائم مستقر خواهد شد و در این راستا خدمات ثبت احوال در جزیره توسعه پیدا میکند اما، طبق تحقیقاتی که انجام شد مشخص و تایید شد که مسوول دفتر ثبت احوال و ثبت اسناد بنا به هردلیل حضورشان در جزیره خارگ مستمر نبوده و این مساله مشکلاتی جدی را برای ساکنین به وجود آورده است.
در نبود ثبت احوال مستقر، اهالی مجبورند برای هر کاری به شهرهای اطراف سفر کنند؛ امری که علاوه بر اتلاف وقت، فشار اقتصادی و مشکلات زیادی، بهویژه برای سالمندان و خانوادهها ایجاد کرده است و این در حالی است که سالهاست مردم خارگ خواستار استقرار نمایندگی دائمی ثبت احوال هستند تا خدمات با کیفیت و بهموقع در دسترس آنان قرار گیرد.
اهالی خارگ می گویند باگذشت چندین دهه از وجود چنین مشکلاتی، آیا وقت آن نرسیده تا با استخدام نیروهایی بومی و دوره دیده که حضوری دائم در جزیره دارند، مشکل دیرینه مردم را حل کرد؟
به گزارش«فکرشهر»، استقرار دفاتر خدماترسان یکی از خواستههای به حق مردم خارگ است که باتوجه به مشکلات تردد دریایی و هوایی انتظار میرود برای تسهیل خدمات رسانی به مردم این خدمات به نوبت و با پیگیریهای مستمر در خارگ استقرار مستمر داشته باشند و در همین راستا، اهالی خارگ از مسوولان ثبت احوال استان بوشهر انتظار دارند با درک شرایط جزیره، در اسرع وقت به این مطالبه ضروری پاسخ دهند.