يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۸۲۰۵
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹

فکرشهر: رییس پلیس فتا استان بوشهر از کشف بیش از 95 درصد جرايم اینترنتی طی یک سال گذشته در استان خبر داد.

به گزارش فکرشهر، مهدی قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بوشهر اظهار داشت: با تلاش همه عوامل فرماندهی انتظامی استان بوشهر و با محوریت پلیس فتا این استان و بهره‌گیری از روش‌های نوین کشف جرم، بیش از 95 درصد از جرایم به وقوع پیوسته سایبری در این دوازده ماهه گذشته کشف و شناسایی گردید.

وی افزود: بیشترین کشفیات جرایم سایبری در استان بوشهر به برداشت های غیرمجاز از حساب بانکی، منتسب نمودن اعمال بر خلاف حقیقت، انتشار اکاذیب و همچنین کلاهبرداری های اینترنتی مربوط می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر تصریح کرد: مهمترین جرائم در فضای سایبری در استان بوشهر طی یک سال گذشته به شناسایی و دستگیری عاملان انتشاردهنده تصاویر و فیلم‌های خصوصی نوجوانان بوشهری علی‌الخصوص دختران دانش‌آموز در کانال خز بوشهر بوده است.

وی بیان کرد: پلیس با هوشیاری و درایت کارآگاهان فنی و تخصصی خود، سه نفر از عاملان اصلی کانال را شناسایی و روانه زندان کرد که باعث برگرداندن آرامش روحی و روانی تعداد کثیری از خانواده‌های بوشهری شد.

رئیس پلیس فتا استان بوشهرآموزش‌های عمومی و همگانی و بالابردن سواد رایانه‌ای مردم را مهمترین گام در پیشگیری از جرائم رایانه‌ای عنوان کرد و گفت: پلیس فتا از ابتدای مهرماه سال گذشته تا کنون بیش از 12 هزار بروشور، 3 هزار و 500 لوح فشرده در بین دانشجویان، دانش‌آموزان و شهروندان بوشهری توزیع و 38 جلسه آموزشی با نهادها، سازمان‌ها و دانشگاه‌ها برگزار شد که بیش از سه هزار نفر را تحت آموزش قرار داده است.

قاسمی بیان کرد: انعکاس نکات هشداری و آموزشی با موضوع فضای مجازی در راستای پیشگیری از حوادث اینترنتی از طریق سایت‌های خبری، صدا و سیمای مرکز استان و نشریات از دیگر اقدامات انجام شده توسط پلیس فتا در استان بوشهر است.

این مقام انتظامی با اشاره به استفاده بیش از حد کاربران اینترنتی از شبکه‌های اجتماعی علی‌الخصوص موبایلی از آنان خواست ضمن آشنایی با خطرات، تهدیدات و آسیب‌های آن با هوشیاری کامل از این فضا استفاده کنند و  فضای مجازی را تبدیل به محیطی برای انتقام جویی نکنند.

 وی  ادامه داد: مردم برای انجام انواع عملیات‌های بانکی اعم از پرداخت قبوض، پرداخت شهریه دانشگاه، انتقال وجه به حساب‌های دیگر و انواع خریدهای اینترنتی حتی‌المقدور از اماکن عمومی مانند کافی‌نت‌ها استفاده نکنند و در صورت استفاده رمز خود را در اختیار فرد یا افراد شاغل در کافی‌نت ها قرار ندهند و بلافاصله بعد از انجام عملیات بانکی خود با مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز، رمز دوم کارت خود را تغییر دهند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر ضمن معرفی سایت www.cyberpolic.ir و ارتقاء سطح دانش و رشد آگاهی شهروندان بوشهری در حوزه شناخت سایبری از آنان خواست در صورت بروز هرگونه مشکل در فضای مجازی با شماره تلفن 2187669 و 2187632 به نام پلیس فتا استان بوشهر تماس و اطلاعات لازم را کسب کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر