سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مسئول ستاد نماز جمعه بوشهر گفت: مقدار زکات فطریه برای هر فرد در بوشهر ۴۵۰۰ تومان و در تمامی مناطق استان بوشهر، سه کیلو گندم و یا برنج و یا معادل تعیین شده آن مجزی است.به گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام سید نعمت‌الله رکنی  با بیان اینکه فردا نماز عید سعید فطر در مصلی جمعه بوشهر برگزار می‌شود اظهار کرد: نماز عید سعید فطر در بوشهر ساعت 7 صبح فردا در بوشهر به امامت آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و امام جمعه بوشهر اقامه می‌شود.
کد خبر: ۴۳۹۳
دوشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۳:۵۷

فکرشهر: مسئول ستاد نماز جمعه بوشهر گفت: مقدار زکات فطریه برای هر فرد در بوشهر ۴۵۰۰ تومان و در تمامی مناطق استان بوشهر، سه کیلو گندم و یا برنج و یا معادل تعیین شده آن مجزی است.

به گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام سید نعمت‌الله رکنی  با بیان اینکه فردا نماز عید سعید فطر در مصلی جمعه بوشهر برگزار می‌شود اظهار کرد: نماز عید سعید فطر در بوشهر ساعت 7 صبح فردا در بوشهر به امامت آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و امام جمعه بوشهر اقامه می‌شود.

وی با بیان اینکه برای جابجایی نمازگزاران با شرکت اتوبوسرانی بوشهر هماهنگی‌های لازم شده تصریح کرد: جابجایی نمازگزاران عید سعید فطر بوسیله خط اتوبوسرانی بوشهر به صورت رایگان انجام می‌شود.

مسئول ستاد نماز جمعه بوشهر میزان زکات فطریه دربوشهر را چهارهزار و 500 تومان اعلام و افزود:  مقدار زکات فطریه در بوشهر حسب کارشناسی شورای فقهی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و هماهنگی‌های لازم با دفتر مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید، برای هر فرد در بوشهر چهارهزار و 500 تومان و در تمامی مناطق استان بوشهر، سه کیلو گندم و یا برنج و یا معادل تعیین شده  آن مجزی  است.

رکنی با بیان اینکه پرداخت زکات فطریه واجب است گفت:   زکات فطریه دومین نوع زکات واجب است که بنا به روایتی از پیامبر گرامی اسلام (ص)شرط قبولی نماز مومن پرداخت زکات است.

وی تصریح کرد: این نوع زکات‌ بر هر فرد مسلمان عاقل و بالغ که توانایی گرفتن روزه در ماه رمضان را دارد و همچنین معذورین و کسانی که عمدا روزه خود را خورده‌اند، واجب است.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر