يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۵۴۹۹
شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵

فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از وقوع گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در استان خبر داد و گفت: خلیج فارس همچنان مواج و متلاطم خواهد بود.

به گزارش فکرشهر، نادر شفیع‌خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مطابق انتظار با وزش شدید بادهای شمال غربی بر روی دریا در ساعاتی از روز گذشته، همچنان خلیج فارس مواج و متلاطم است.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود جریانات شمال غربی طی روزهای آینده کم و بیش ادامه داشته و همچنین از امشب در نواحی شمال خلیج فارس به سبب افزایش موقت سرعت بادهای شمال غربی تا ساعاتی از صبح فردا در دور از سواحل استان دریا تا حدودی مواج و متلاطم خواهد بود.

شفیع‌خدایی ادامه داد: ضمنا با توجه به وزش شدید بادهای شمالی غربی بر روی کشور عراق بروز پدیده گردوخاک و در پی آن کاهش دید افقی و کیفیت هوا در ساعات آتی بر روی شمال خلیج فارس دور از انتظار نیست.

وی خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه غبار محلی، مه رقیق صبحگاهی و در برخی مناطق شمالی و مرکزی استان احتمال گرد و خاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزود: جهت وزش باد متغیر غالباً شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت هشت تا ۲۸ گاهی ۳۶ کیلومتر در ساعت و در دور از سواحل و روی دریا گاهی تا ۴۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی بیان کرد: در این مدت ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی و مرکزی استان ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر و طی امشب تا صبح فردا در دور از ساحل تا ۱۵۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر خواهد بود.

شفیع‌خدایی اضافه کرد: برای بندر بوشهر فردا زمان جزر اول دریا ساعت دو و ۱۶ دقیقه بامداد، مد اول ساعت هشت و ۵۰ دقیقه، جزر دوم ساعت ۱۶ و ۳۲ دقیقه و مد دوم دریا ساعت ۲۲ و ۵۰ دقیقه خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر