يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۶۷۹۶
سه‌شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸

فکرشهر: معاون استاندار بوشهر با تاکید بر توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در نقاط شهری و روستایی استان گفت: مشکل بیکاری تنها با مهارت‌آموزی براساس ظرفیت‌های اشتغال‌زایی مناطق برطرف می‌شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، مجید خورشیدی بعدازظهر امروز در آئین افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفهای شهرک صنعتی دشتستان با بیان اینکه ارتقای جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دوای بسیاری از دردهای مردم است اظهار داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دارای اهمیت خاصی در نظام آموزشی است و ارتقای جایگاه آموزش فنی و حرفه‌ای به نفع مردم و دوای بسیاری از دردها است.

وی با اشاره به تجربیات کشورهای موفق در زمینه آموزش‌های مهارتی گفت: کشورهایی توانسته‌اند چرخه تولید و اشتغال را خوب جلو ببرند که سیستم فنی و حرفه‌ای خوبی دارند.

معاون استاندار بوشهر با اشاره به  طرح اقتصاد مقاومتی و اهمیت آن در شرایط کنونی بیان کرد: در این سیاست آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند جایگاه مهمی داشته باشد و یک پایه مهم اقتصاد مقاومتی آموزش فنی و حرفه‌ای است و تعامل آن با صنایع نیز زمینه تولید باکیفت را مهیا می‌کند.

خورشیدی با بیان اینکه  بخش مهمی از بیکاری میتواند با ارایه خدمات مهارت فنی و حرفه ای به افراد جویای کار رفع شود تاکید کرد: اگر جوانان مهارتها را فرا نگیرند و توانمندی خود را ارتقا ندهد، شانسی کمتری برای اشتغال دارند.

معاون سیاسی،امنیتی،اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه انتقال فرهنگ ابتکار عمل و خلاقیت به همراه تلاش و پشتکار به جوانان سبب پیشرفت جامعه میشود افزود: آموزش نقشی مهمی در اقتصاد دارد زیرا معرف نوعی مهم از سرمایه گذاری در منابع انسانی است که با فراهم کردن زمینههای ارتقای دانش و مهارتهای مورد نیاز بازار کار و اشتغال در زمینههای مختلف به توسعه اقتصادی کمک میکند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر