شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۲۴۵۴
شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۳

فکرشهر: تاکید بر اقدام جهادی مسئولان برای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم از نکات مهم مطرح شده در نماز جمعه دیر و کنگان بود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی  امروز در خطبه‌های نمازجمعه دیر با گرامیداشت سالروز ورود امام خمینی(ره) به میهن‌ اسلامی و آغاز چهلمین دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت:  سه عامل  اصلی مکتب و ایدئولوژی اسلامی، ایثارگری و حضور مردم در صحنه و رهبری امام خمینی(ره) موجب پیروزی انقلاب شد.

امام جمعه بندر دیر عامل اصلی پیروزی انقلاب را رهبری‌های داهیانه امام راحل دانست و افزود: بنیانگذار انقلاب اسلامی همه مردم را حول محور اسلام متحد و جامعه غرب زده ما را متحول کرد.

وی ادامه داد: انقلاب ما قبل از آنکه سیاسی  و اجتماعی باشد یک انقلاب فرهنگی بود و تحول روحی و روانی مردم  باعث شد ضد ارزش‌ها را کنار بگذارند و به ارزشها بها دهند.

حسینی گفت:حضرت امام(ره) با تدابیرحکیمانه خود مبارزاتش را بر اساس معیارهای اسلامی پیش برد.

وی با بیان اینکه باید نقش مردم را در انقلاب ارج نهاد، عنوان کرد: با این حال اگر ولایت و رهبری امام و بعد از رحلت ایشان رهبری‌های داهیانه امام خامنه‌ای مدظله‌العالی نبود نمی‌توانستیم در مقابل توطئه‌های دشمنان مقاومت کنیم.

خطیب جمعه بندر دیر یادآور شد:  امروز هم برای تداوم انقلاب نیاز به عوامل گذشته داریم  و باید ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری را در خود تقویت کنیم.

حسینی خاطرنشان کرد:در ۲۲ بهمن‌ماه و چهلمین سال پیروزی انقلاب با حضور چشمگیر خود پوزه دشمن را به خاک می‌مالیم.

امام جمعه بندر دیر با بیان اینکه انقلاب ما در عرصه‌های مختلف مادی و معنوی دستاوردهای بزرگی داشته است، تأکید کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای بزرگ انقلاب پیشرفت‌های علمی ما بویژه در زمینه فناوری هسته ای و نانوتکنولوژی و فناوری فضایی بوده است.

وی با بیان اینکه بازگشت هویت دینی و خودباوری از دستاوردهای مهم معنوی انقلاب است،تصریح کرد: اگر بناست ایران اسلامی را با سایر کشورها مقایسه کنیم باید سه عامل اهداف، امکانات و موانع را در کنار هم ببینیم.

حسینی گفت: ما از مشکلات معیشتی مردم بی‌خبر نیستیم اما نباید دستاوردهای بزرگ را هم نادیده بگیریم البته تمام دستگاه‌ها دست به دست هم دهند و مشکلات مردم را رفع کنند.

وی عنوان کرد: اروپایی‌ها اخیرا گفته‌اند ساز و کار مالی با ایران را ثبت کرده‌ایم که ما انتظار داریم این مهم عملیاتی شود و روی کاغذ نماند.

 لزوم رفع مشکلات معیشتی مردم

حجت الاسلام محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران کنگان با تبریک دهه مبارک فجر اظهار داشت: پیام تقارن دهه فجر با ایام فاطمیه این است که انقلاب ما فاطمی ، معنوی و انقلابی، ارزشی و فرهنگی است.

خطیب جمعه اظهار داشت: همانگونه که حضرت زهرا (س) بعد از ارتحال نبی مکرم اسلام با نهایت عفاف و حجاب در مسجد حاضر و خطبه خوانی و دفاع از حق کردند ، ملت ایران نیز با تبعیت از آنحضرت در سال ۴۲ مقابل ظلم و ظالم ایستادند و از حق ، امام و مرجعیت دفاع و عامل پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شدند.

محمودی با تبیین نقش ، جایگاه و رهبری داهیانه و الهی امام امت در تشکیل حکومت دینی و سرنگونی رژیم شاهنشاهی با پشتوانه مردم عنوان داشت: یکی از رمزهای پیروزی انقلاب اسلامی تبعیت از رهبری داهیانه امام بوده و بی شک بقاء و تداوم این نهضت در سایه تبعیت از ولایت فقیه و خلف صالح امام است.

وی با اشاره به هجمه های دشمنان داخلی و خارجی و برخی افراد سست عنصر و فریب خورده به انقلاب اسلامی در طلیعه چهلمین بهار انقلاب و ایجاد جو و فضای مسموم در حوزه های مختلف از جمله فضای مجازی عنوان کرد: ملت ایران به اراده الهی در یوم الله ۲۲ بهمن پاسخ دندان شکنی به این یاوه گویی ها خواهند داد.

امام جمعه به برخی مشکلات از جمله در حوزه اقتصادی و معیشتی اشاره و با تاکید بر اینکه وظیفه همه قوا و مسئولان کشور بویژه دولت، کار جهادی و انقلابی برای رفع تنگناها و فشارهای اقتصادی به مردم بویژه اقشار آسیب پذیر است خاطر نشان ساخت: به رغم همه مشکلات که البته رفع آنها وظیفه متولیان و مسئولان امر است، ملت ایران از آرمانها و ارزشها فاصله نخواهند گرفت و ۲۲ بهمن تجلی وفاداری ملت به نظام دینی خواهد شد.

محمودی در بخش دیگر به اظهارات سخیف برخی مقامات غربی و اروپایی از جمله وزیر خارجه فرانسه در خصوص مسئله موشکی جمهوری اسلامی ایران گفت: همانگونه که بارها گفته شد توان موشکی ایران قابل مذاکره نیست و در آینده نه چندان دور کاخ های ظلم استکبار و ایادی آنها به دست جوانان همان کشورها ویران خواهد شد.

خطیب جمعه در فراز پایانی با اشاره به رزمایش بزرگ اقتدار ولایت گفت: این رزمایش بزرگ نمایش اقتدار و قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر