شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: عامل توسعه خوشه صنعتی خرما در استان بوشهر از تدوین خوشه صنعتی خرما در این استان در افق 1397 خبر داد.\r\n
کد خبر: ۵۳۵
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۹

فکرشهر: عامل توسعه خوشه صنعتی خرما در استان بوشهر از تدوین خوشه صنعتی خرما در این استان در افق 1397 خبر داد.
به گزارش فکرشهر، ابوالفضل روزی‌طلب در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: خرما از محصولات مهم و استراتژیک است و توجه به این محصول و تقویت تولیدکنندگان این محصول امری بسیار مهم است.

وی افزود: تلاش برای تقویت صنایع بسته‌بندی و فرآوری خرما مورد تاکید و توجه مسئولان ارشد استان است و امیدوار هستیم در این مسیر به اهداف مورد نظر برسیم.

عامل توسعه خوشه صنعتی خرما در استان بوشهر خاطرنشان کرد: تاکنون برنامه‌ریزی خوبی برای بهبود وضعیت خرما در استان انجام گرفته و مسئولان نیز اهتمام خاصی دارند که البته برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید تلاش و فعالیت بیشتر و موثرتری شود.

روزی‌طلب تصریح کرد: بر اساس آمار موجود، استان بوشهر با شش میلیون اصله نخل، سالانه بیش از 145 هزار تن خرما تولید و به بازار مصرف عرضه می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم توسعه صنایع بسته‌بندی خرمای استان افزود: در شرایط کنونی تعداد 43 واحد بسته‌بندی و فراوری صنعتی و حدود یک‌هزار و 770 واحد سنتی خرما در استان بوشهر وجود دارد.

این مسئول از تدوین دایره‌المعارف خرما خبر داد و گفت: تدوین این دایره‌المعارف به منظور معرفی بیشتر و موثرتر این محصول استراتژیک و نشان دادن جایگاه آن در سلامتی و تغذیه و بیان کیفیت این میوه نسبت به محصولات دیگر انجام می‌شود.

روزی‌طلب از راه‌اندازی تور صنعتی برای بازدید از نخلستان‌های استان بوشهر خبر داد و گفت: راه‌اندازی این تور در واقع فرصتی مناسب است تا گردشگران از وضعیت تولید و فرآوری خرما مطلع شوند.

این مسئول از تدوین خوشه صنعتی خرما خبر داد و بیان کرد: خوشه صنعتی خرما در استان بوشهر در افق 1397 تدوین شده که امسال سال اول را پشت سر گذاشته و امیدوار هستیم به موفقیت لازم برسد.

وی یادآور شد: خرمای استان بوشهر در صورت توجه بیشتر می‌تواند در سطح جهان مطرح شده و این مهم مشکلات معیشتی تولیدکنندگان را رفع می‌کند. /ص

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر