دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۳۵۶۶
سه‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۹

فکرشهر:  فرماندار گناوه گفت: تشکیل نهاد کمیته امداد از برکات و دستاوردهای نظام مقدس اسلامی در کشور است که امروز به یاری و حمایت از محرومان در اقصی نقاط جهان می‌پردازد.

به گزارش فکرشهر از مهر، سید علی پاکنژاد صبح سه شنبه در نشست با رئیس و کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) گناوه به مناسبت سالگرد تأسیس این نهاد و هفته احسان و نیکوکاری به تدوین بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب در هفت مورد که بیشترین محور آن حول محور جوانان و استفاده از خلاقیت و توانایی‌های آنها است تدوین و راه آینده را برای همه ما مشخص کرده و همه این بیانیه را که توسط مقام معظم رهبری در اختیار ما قرار گرفته هم مطالعه و هم در جهت اجرای آن اقدام کنند و این در دستور کار همه مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان قرار گیرد.

وی با تبریک سالگرد تشکیل کمیته امداد امام خمینی (راه) به فرمان امام راحل افزود: در سال‌های ابتدایی تشکیل این نهاد مقدس که در راستای حمایت از مستضعفین و محرومان جامعه و با هدف خودکفایی آنها به فرمان امام راحل (ره) تشکیل شده بود مسائل و مشکلاتی وجود داشت که امروز این مشکلات کاهش یافته است.

وی بیان کرد: در حال حاضر فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) گسترش چشمگیری یافته به گونه‌ای که فعالیت‌های این نهاد نه تنها در کشور بلکه در کشورهای دیگر نیز انجام می‌شود.

فرماندار گناوه گفت: تشکیل نهاد کمیته امداد از برکات و دستاوردهای نظام مقدس اسلامی در کشور است که امروز به یاری و حمایت از محرومان در اقصی نقاط جهان می‌پردازد.

وی با اشاره به فعالیت‌های کمیته امداد گفت: پرداخت وام‌ها و تهیه مواد اولیه و ابزار کار به منظور کسب کار و درآمد برای افراد تحت پوشش توسط کمیته امداد اتفاق میمون و مبارکی است که می‌توان به این وسیله افراد تحت پوشش کمیته امداد را خودکفا کرد ودیگر افراد نیازمند جایگزین آنها و تحت حمایت کمیته قرار گیرند.

پاکنژاد گفت: لزوم برنامه ریزی جهت آموزش‌های فنی حرفه‌ای برای زنان بی سرپرست یا سرپرست خانوار و تهیه جهیزیه از دیگر موارد مهم فعالیت کمیته است.

وی بیان کرد: نگاه دولت به کمیته امداد و خدمات آن همانند دولت‌های گذشته نگاه ویژه ای است و همه شاهد حمایت‌های ویژه دولت تدبیر و امید در زمینه‌های مختلف از جمله بسته‌های حمایتی قرارگرفته در اختیار کمیته امداد هستند که در سال جدید نیز ادامه خواهد یافت.

وی گفت: از جمله حمایت‌های صورت گرفته از مددجویان کمیته امداد در زمینه اعطای تسهیلات اشتغال بود که در سال ۹۷ سعی شد میزان این تسهیلات افزایش یابد و زمینه اشتغالزایی جوانان و متقاضیان تحت پوشش اشتغال فراهم شود که این روند در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

فرماندار گناوه در زمینه مسکن نیازمندان تحت پوشش گفت: با تفاهمنامه منعقدشده بین کمیته امداد و سپاه پاسداران و دولت و حضور رئیس کمیته امداد کشور در استان، سهمیه‌ای نیز به شهرستان تعلق گرفت و امید است که در سال‌های آینده بتوان این سهمیه را افزایش داد تا همه نیازمندان صاحب مسکن شوند.

وی با اشاره به بحث درمان نیازمندان تحت پوشش کمیته گفت: بیشترین مراجعه کننده مربوط به درمان و بیمه تکمیلی است که لازم است پیگیری آن در دستور کار کمیته امداد باشد.

فرماندار گناوه گفت: تهیه جهیزیه و تسهیل ازدواج جوانان از کارهای کمیته امداد بوده که همیشه کوشیده با کمک خیرین این مشکل حل شود.

پاکنژادتصریح کرد: در کمیته امداد گناوه برنامه زمانبندی خوبی وجود دارد که بر اساس آنها کارها انجام گرفته است که جای تقدیر دارد.

وی به برگزاری جشن‌های احسان و نیکوکاری و عاطفه‌ها توسط کمیته امداد اشاره کرد و اضافه کرد: در شهرستان گناوه ودر هفته احسان و نیکوکاری، جشن احسان و نیکوکاری توسط کمیته امداد برگزار می‌شود که از مجموعه شورای اداری شهرستان و مردم برای حضور و کمک به نیازمندان دعوت می‌شود.

مراد شمس الدینی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گناوه در این نشست ضمن تبریک ۱۴ اسفند سالگرد تأسیس کمیته امداد امام خمینی (راه) و تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های امدادگران این نهاد در شهرستان و حمایت‌ها و مساعدت‌های فرماندار گناوه، گزارشی از عملکرد این نهاد در سال جاری را ارائه کرد.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) بیشترین تعداد مراجعه کننده را نسبت به سایر دستگاه‌ها دارد.

شمس الدینی گفت: افراد و مراجعه کنندگان به کمیته امداد دارای مسائل و مشکلات متعددی هستند و امدادگران این نهاد با صبر و حوصله لازم مددجویان و سایر مراجعه کنندگان را پذیرش و همکاری لازم را دارند.

وی با تشریح برنامه‌های هفته احسان و نیکوکاری در شهرستان گناوه بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) گناوه آمادگی لازم جهت دریافت کمک‌های مردمی و رساندن آنها به دست نیازمندان را دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر