دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
امام جمعه برازجان در پاسخ به «فکرشهر» مطرح کرد:
فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: حجت الاسلام حسن مصلح می گوید ماهی 300 هزار تومان حقوق می گیرد؛ به وضعیت بیمارستان برزجان ورود کرده؛ پاساژهای مصلی نماز جمعه تکمیل شده و مصلی نیز، سه میلیارد تومان دیگر اعتبار می خواهد؛ سالانه  800 تن سیمان از شرکت سیمان دشتستان دریافت می کند، خودش نان می خرد و تا وقتی بتواند و ستاد بخواهد، امام جمعه برازجان می ماند...
کد خبر: ۵۸۱۹۰
سه‌شنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۰

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: حجت الاسلام حسن مصلح می گوید ماهی 300 هزار تومان حقوق می گیرد؛ به وضعیت بیمارستان برزجان ورود کرده؛ پاساژهای مصلی نماز جمعه تکمیل شده و مصلی نیز، سه میلیارد تومان دیگر اعتبار می خواهد؛ سالانه  800 تن سیمان از شرکت سیمان دشتستان دریافت می کند، خودش نان می خرد و تا وقتی بتواند و ستاد بخواهد، امام جمعه برازجان می ماند.  

به گزارش «فکرشهر»، حجت الاسلام حسن مصلح پیش از ظهر امروز ـ سه شنبه، اول مردادماه 1398 ـ در نخستین نشست خبری اش در 12 سال گذشته، که به مناسبت چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه برگزار شد، گفت: رهبری در دیدار اخیر فرمودند که در اطلاع رسانی به اصل برگزاری نماز جمعه کم کاری شده و خود امامان جمعه هم کم کاری کرده اند و آن طور که شایسته و بایسته است، به آن پرداخته نشده؛ به همین دلیل تصمیم گرفتیم به مناسبت چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه، نشستی برگزار کنیم و به دستاوردها و لزوم برگزاری نماز جمعه بپردازیم.

وی گفت که شرکت نکردن سه هفته پیاپی به صورت عمد در نماز جمعه باعث به وجود آمدن منافق می‌شود و افزود: کارگر را باید آزاد کرد که جمعه در نماز شرکت کند و حتی مسافرت کردن در روز جمعه اکراه دارد.

مصلح، اظهارداشت: اولین جایی در استان بوشهر که بعد از انقلاب، نماز جمعه در آن برپا شد، برازجان بود و همیشه این مورد زبانزد بوده و هست و اولین امام جمعه این شهر نیز، حجت الاسلام رحیمی بود و من نیز از سال 86 در خدمت مردم برازجان هستم.

وی ادامه داد: سال 86 نماز جمعه برتر استان شدیم و از نظر قرارگاهی، جوان‌گرایی، فعالیت مستمر، کارهای فرهنگی که تاکید مقام معظم رهبری بوده بسیار فعال هستیم و الگویی در کشور شده ایم که شامل فعالیت رده های مختلف سنی در رشته های مختلف از جمله اشتغال زایی می‌شود.

امام جمعه برازجان گفت که در برازجان، «پیوند مسجد، مدرسه و خانواده را به اجرا در آورده ایم» و افزود: از جمله کارکردهای نماز جمعه، حفظ جمهوری اسلامی است و باید عملکرد خوب نظام را پی در پی اعلام کنیم؛ چون دشمنان در حال ناامید کردن مردم از نظام هستند.

حجت الاسلام حسن مصلح، حمایت پیوسته از خادمین مردم و مدیران سالم در کنار انتقاد از نوع سازنده که در ابتدا به صورت خصوصی بیان می شود را یکی از کارکردهای نماز جمعه عنوان کرد و گفت:بیان مشکلات مردم از دیگر کارکردهای نماز جمعه است که مطالبات به حق مردم که باید حساسیت ایجاد کرد را بازگو می‌کنیم؛ همچنین، تبیین توصیه ها و رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی به عنوان فردی دوراندیش، آینده نگر و...؛مانند بیانیه گام دوم؛ که قطعا نظرات ایشان راهبردی است.

تحلیل مناسبت های سیاسی فرهنگی تاریخی و... در طول هفته، از دیگر کارکردهای نماز جعه بود که توسط امام جمعه برازجان مطرح شد.

وی همچنین گفت: نماز جمعه، کانون وحدت آفرینی است که همین تجمع باعث وحدت مسلمانان است؛ همچنین، نماز جمعه، فرصت تجدید عهد اله، امامت و ولایت است و دیگر کارکرد آن نهضت خدمت رسانی به مردم است تا کمک های مردمی جمع و به دست نیازمندان خصوصا در حوادث طبیعی برسد.

مصلح ادامه داد: نماز جمعه مظهر دین و دنیاست، چون هم جنبه دنیوی دارد و هم اخروی؛ نماز جمعه جلوه حضور همگانی و همیشگی در عرصه دفاع است که همه برای دفاع از انقلاب و اسلام و... تجلی حضور و همبستگی دارند؛ همچنین، افشای ماهیت نفاق از دیگر موارد کارکرد نماز جمعه است و باید در نماز جمعه گوشزد شود تا مردم از نفاق آگاه شده و از آن دوری کنند.

امام جمعه برازجان در این نشست، در پاسخ به سوال «فکرشهر» درباره زمان تکمیل ساختمان مصلای نماز جمعه ـ پاساژهای مصلا و خود مصلا و نمای داخلی ـ این شهر گفت: با این که کد اعتباری در بودجه ها داریم ولی بودجه تعریف شده ای نداریم که به طور مستمر بودجه ای پرداخت شود و در سه چهار سال اخیر، بودجه قطع شده است؛ ما طرح برای کار داریم؛ به طور مثال در پشت مصلا یک مجموعه فرهنگی دو ستاره طرح ریزی کرده بودیم که بودجه اش در همین دولت روی کاغذ هم آمد ولی محقق نشد؛ همین طور محوطه و حیات کوچکی که پیمانکار شروع کرد و 70 درصد هم پیش رفته ولی پیمانکار رها کرده و رفته؛ درِ ورودی هم منتظر بودجه است و بنابراین ما منتظریم وضعیت مالی دولت خوب شود.

وی افزود: البته ما برای شبستان مشکلی نداریم و رواق ها تکمیل است و به نسبت کل استان، خیلی خوب پیش رفته ایم و این چند مورد کوچک مانده است؛ یک میلیارد تومان برای درِ ورودی و محوطه و دو میلیارد تومان هم برای کانون فرهنگی که پشت مصلی احداث می شود نیاز داریم. پاساژهای مصلی نیز تقریبا کامل است و برق آن تامین شده و تا یکی دو ماه دیگر به بهره برداری کامل می رسد.

مصلح اضافه  کرد: طبقه بالای پاساژها 14 سوئیت است که در اختیار ستاد نماز جمعه است و طبقه زیر هم کامل در اختیار ستاد است و طبقه همکف نیز نصف آن برای مصلی و نصف آن برای پیمانکار است که البته با نظر ستاد، مغازه ها در آن اجاره داده می‌شوند و می تواند پشتوانه بسیار خوبی برای نماز جمعه باشد.

امام جمعه برازجان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار «فکرشهر» که با اشاره به کارکردهای 14 گانه نماز جمعه و بیان مشکلات مردم از آن تریبون، نظر امام جمعه پیرامون وضعیت بیمارستان برازجان را خواستار شد، گفت: بخشی از کار و تذکرات باید خصوصی باشد و بخشی نیز علنی است که از تریبون نماز جمعه بیان می شود. ما مشکلات بیمارستان برازجان را از تریبون مطرح کرده ایم و گفته ایم که وضعیت بیمارستان برازجان به گونه است که جوابگوی نیاز مردم نیست؛ نه کارمندان راضی هستند و نه پزشکان و نه مردم و بیمارستان باید سر و سامان یابد. بارها گفته ایم و خصوصی هم تذکر داده ایم. از جمله یکی از ضعف ها، در مدیریت بیمارستان است که به دخالت دیگران در این بحث برمی گردد که می گویند این باشد، آن نباشد، عزل کنید، نصب کنید و...؛ این اشکال بر مسوولین وارد است و ما هم تذکر داده ایم و با فرماندار وقت و مسوولین استانی صحبت کرده ایم و تذکر داده ایم و مسوولین باید پاسخگو باشند.

وی در پاسخ به این سوال «فکرشهر» که «آیا به شما گفته اند که مشکل اصلی بیمارستان برازجان چیست؟» گفت: بحث مالی را مطرح می کنند که باید پزشک را راضی کنند؛ کارمندان را راضی کنند؛ بدهی ها را بدهند و...؛ پس بخشی از آن مالی است و بخشی هم مدیریت بیمارستان و ریاست آن.

حجت الاسلام حسن مصلح در پاسخ به سوال دیگر «فکرشهر» که شما آخرین باری که به نانوایی رفته اید کِی بوده و در کل، خریدهای شما را چه کسی انجام می دهد، گفت: در ماه مبارک رمضان، هر وقت صبح ها باشم، می روم نانوایی و خریدها را خودم یا خانمم انجام می دهیم و معمولا خانم انجام می دهند چون هم من وقت ندارم و هم خانم سلیقه بهتری دارند.

امام جمعه برازجان در پاسخ به سوال درباره جوانگرایی و عوض شدن امامان جمعه نیز گفت: با توجه به حضور حجت الاسلام علی اکبری، احتمال جوانگرایی زیاد است و در مراکز استان ها هم این جابجایی آغاز شده است، ولی بزرگ ترین مشکل، پیدا کردن نیروی جایگزین است و در همین شهرستان دشتستان نیز چند امام جمعه استعفا داده اند که هنوز جایگزین پیدا نشده و خود من نیز تا وقتی که من بتوانم و آنها هم بخواهند، به کار ادامه خواهم داد؛ اما خب هر آمدنی، رفتنی نیز خواهد داشت. 

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره سهمیه سیمانی که به دفتر امام جمعه تعلق می گیرد هم اظهارداشت: ما هیچ پشتوانه ای برای کار فرهنگی نداریم و با تعاملی که با هیات امنای شرکت سیمان داشتیم، توانستیم این کار را انجام دهیم که سهمیه سالانه از شرکت سیمان دریافت کنیم و سالی 800 تن از آنها سیمان دریافت می کنیم؛ البته نه کامل ولی دریافت می شود و پس از نوبت بندی به مساجد، حسینیه ها، خانه عالم و بعضاً فقرا می‌رسد و امام جمعه و دفتر هیچ سهمی از آن نداشته و ندارد.

مصلح افزود: ما حتی به سایر شهرها و روستاهای شهرستان و حتی شهرستان های دیگر هم کمک کرده ایم و طبق آمار، ما بیش از 150 مسجد در سال های اخیر احداث، ترمیم یا بازسازی کرده ایم.

حسن مصلح گفت که «امام جمعه ای شغل نیست که حقوق داشته باشد» و ادامه داد: حقوق امام جمعه الان به ماهی 300 هزار تومان رسیده است و در مناطق دورافتاده 600 هزارتومان است و امامان جمعه اکثرا استخدام و بعدا بازنشسته ارگانی هستند و نمی‌توانند رانندگی کنند یا مغازه داشته باشند و از جایی باید مخارج زندگی را تامین کنند و من نیز مستثنی نیستم و در مشاغلی که مربوط به روحانیت است، مشغول هستم.

وی گفت که قرار است بازارجمعه برازجان ساماندهی شود و بخشی را نیز بخشی خصوصی عهده دار شده و اضافه کرد: دفتر امام جمعه برازجان می تواند با دفاتر ائمه جمعه کشور رقابت کند و روزانه از صبح تا غروب وقتشان صرف امور اجتماعی و انجام دادن کار مردم می شود و سعی کرده ایم کسی ناراضی از پیش ما برنگردد.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
سه‌شنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۳
تا باشه از این نشست ها...
ناشناس
|
-
|
سه‌شنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷
آفرین. سوالات خوبی پرسیدید. ولی هنوز هم جای سوال زیاد بوده و هست. حاج آقا باید عملکرد این 13 و 12 سال حضورشون رو ارایه بدند. چقدر برای تبلیغ نماز جمعه و حضور مردم در نماز جمعه اقدام کردند؟ وقتی آمدند چقدر از مردم نماز جمعه می رفتند و الان چقدر؟ کار فرهنگی ایشان چه بوده و چطور و چقدر جواب داده؟ و ده ها سوال دیگر
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر