دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۱۱۸۷
جمعه ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴

فکرشهر: امام جمعه برازجان گفت: بالا رفتن آمار تصادفات، مرگ و میرها و معلولیت هایی که بر اثر  تصادفات حاصل می شود، خیلی نگران کننده است.

به گزارش «فکرشهر»، حجت‌الاسلام حسن مصلح، امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر برازجان اظهار داشت: به دلیل بالا رفتن آمار تصادفات لازم می دانم به مواردی از علل تصادفات اشاراتی داشته باشم.

وی، خواب آلودگی و خستگی راننده، صحبت کردن راننده در موقع رانندگی، تنظیم موج رادیو در حال رانندگی، خوردن و نوشیدن موقع رانندگی، استفاده از تلفن همراه، عصبانیت موقع رانندگی، سیگار کشیدن، عدم تسلط راننده، بی احتیاطی، رعایت نکردن سرعت مجاز، سبقت غیر مجاز، بی توجهی راننده به قوانین رانندگی، نبود علائم رانندگی در بعضی جاهایی که لازم است نصب شود؛ را از علل اصلی افزایش تصادفات و مرگ و میر ناشی از آن اعلام کرد.  

مصلح، در بخش دیگر سخنانش، ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس، افزود: هفته دفاع مقدس مظهر و نماد رزمندگی و ایثار و شهامت  است و گرامی می داریم یاد و خاطره همه شهیدان راه حق و فضیلت به ویژه شهدای ۸ سال دفاع مقدس و سرداران رشید اسلام، ولی اله فلاحی، جانشین ستاد مشترک ارتش، سید موسی نامجو، وزیر دفاع و نماینده امام در شورای عالی دفاع و فرمانده دانشکده افسری، جواد فکوری، فرمانده نیروی هوایی و مشاور در ستاد مشترک ارتش، یوسف کلاهدوز، قائم مقام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و محمدعلی جهان آرا، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خرمشهر را گرامی می داریم و همچنین در چنین روزی حجت الاسلام سید عبدالکریم هاشمی نژاد که امام راحل او را جوانمرد فاضل نامید به دست منافقان به شهادت رسیدند. 

وی ادامه داد: یکی از بزرگ ترین رمزهای ایستادگی و ثابت ماندن انقلاب اسلامی، وجود خانواده های شهدا به خصوص مادران و همسران شهدا هستند. ملت غیور ایران شک نکنند که جبهه اسلام با محوریت انقلاب اسلامی برابر استکبار همیشه پیروز است.

امام جمعه برازجان در ادامه خطبه خود با تاکید بر بازگویی دستاوردهای هشت سال جنگ تحمیلی در هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس مظهر ایثار و از خود گذشتگی است و ترویج اسلام ناب محمدی و خودکفایی در عرصه نظامی از مهمترین دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس به شمار می رود

مصلح  تصربح کرد: به خاطر جنگ تحمیلی عزت ملی کسب کردیم  پیشرفت و ترقی بدست آوردیم، در عرصه های نظامی پیشرفتهای چشمگیر بدست آوردیم همه این پیشرفتها به برکت انقلاب و فرهنگ دفاع مقدس بدست آمده است.

وی خاطر نشان کرد: این پیشرفت همه از فرهنگ دفاع مقدس حاصل شده، دشمن را در عرصه نظامی در منطقه مغلوب کردیم و حرفی برای گفتن ندارد، پهباد پیشرفته امریکایی را به همت نیروهای ولایی و با تجهیزات داخلی زمین گیر کردیم.

وی تاکید کرد: ما در دنیا تنها کشوری هستیم که قدرت ضربت دفاعی بدست آوردیم اگر دشمن یک ضربه به ما وارد کند بی شک ۱۰ ضربه به دشمن وارد خواهیم کرد. ولی آنچه که به دست آورده ایم چند برابر آنچه که از دسته دادیم می باشد، باید با روحیه عاشورایی در مقابل دشمن قرار گیریم و از ولایت فقیه حمایت کنیم و پشتیبان ولایت باشیم.

وی در ادامه گفت: اگر فرهنگ عاشورایی دوران دفاع مقدس را داشته باشیم، بی شک از سد مشکل اقتصادی و اجتماعی هم گذار خواهیم کرد، در هر پستی که هستیم از بیت المال به خوبی نگهداری کنیم و رضایت خدا را در نظر بگیریم.

حجت السلام حسن مصلح افزود : در تربیت فرزندان خود دقت کنیم، راه روش تربیت درست را بیاموزیم ،  به فرزندانمان پاکدستی را آموزش دهیم و اهمیت حفظ بیت المال به فرزندان بیاموزیم که تا رضایت مردم را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

خطیب جمعه برازجان با اشاره به سخنرانی عزتمندانه رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل به نمایندگی ملت شریف و عزیز ایران اظهار داشت : کلیات سخنرانی رئیس جمهور حسن روحانی در اجلاس هفتاد و چهارم منطبق با سیاست های کلان نظام و رهنمود های حکیمانه رهبری بود .

مصلح افزود : ایشان در این سخنرانی ضمن اشاره درست به مفهوم فلسطین و محکومیت معامله شکست خورده قرن از مقاومت مردم یمن حمایت کرد و با انتقاد صریح از راهزنی آمریکاییها به نقد سیاست یک بام و دو هوا اروپا پرداخت و به نمایندگی از ملت ایران ، عربستان و هم پیمانانش را نصیحت کرد واز عواقب اقدامتشان بر حذر داشت و تاکید کردن که به هر گونه اقدام خصمانه پاسخ درس آموز خواهد داد

امام جمعه برازجان  در بخش دیگری از خطبه های خود ضمن اشاره به هفتم مهرماه روز آتش نشانی و ایمنی بیان کرد: آتش نشان کسی است که وجود خود را به خاطر جان انسان های دیگر به مخاطره می اندازد و از این رو بایستی به بهترین نحو و به طور شایسته از آنان تقدیر کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر