دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۷۳۱۴
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰

فکرشهر: در هشتمین روز از دهه مبارک فجر با حضور استاندار بوشهر ده‌ها طرح عمرانی، کشاورزی و مخابرانی در دشتستان با اعتبار ۳۲۵ میلیارد ریال افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، استاندار بوشهر در آیین افتتاح این طرح‌ها با اشاره به رشد ۳۰۰ درصدی ساخت گلخانه کشاورزی در استان بوشهر خاطر نشان کرد: تا سال ۹۲ حدود ۹۲  هکتار گلخانه در استان اجرا شده بود، اما این رقم امروز به ۳۹۳ هکتار گلخانه کشاورزی رسیده است.

عبدالکریم گراوند به اجرای طرح‌های آبیاری نوین در استان بوشهر اشاره کرد و افزود: در ۲ سال گذشته ۷ هزار و ۵۵۷ هکتار آبیاری نوین در استان اجرا شد.

همچنین ۲۳ طرح گازرسانی با اعتبار ۱۸۵ میلیارد ریال در دشتستان افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز شد که توسعه شبکه گاز به ۱۶ روستا با ۱۷۸ میلیارد ریال اعتبار از جمله این طرح‌هاست.

مدیر عامل شرکت گاز استان بوشهر در آیین بهره‌برداری و آغاز اجرای این طرح‌ها گفت: در دهه مبارک فجر ۷۴ طرح گازرسانی با اعتبار ۴۳۰ میلیارد ریال در استان بوشهر افتتاح  می‌شود.

مسلم رحمانی، توسعه گاز رسانی در شهرستان گناوه، ساخت ساختمان عملیات و امداد شهر ریز و گازرسانی به ۳۶ واحد صنعتی  در استان با اعتبار ۹۷ میلیارد ریال را از جمله طرح‌های گازرسانی عنوان کرد و افزود: در استان بوشهر روند گازرسانی به خوبی در حال انجام است و تاکنون بیش از ۶ هزار و ۹۰۰ کیلومتر شبکه گازرسانی در ۳۹ شهر و ۴۲۲ روستای این استان اجرا شده است.

وی، ضریب نفوذ گاز در استان بوشهر را برای خانوار شهری ۹۹ درصد و خانوار روستایی ۹۶.۵  درصد عنوان و اضافه کرد: همزمان با دهه مبارک فجر ۳۶ طرح گازرسانی به صنایع استان بوشهر افتتاح می‌شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان بوشهر با اشاره به اینکه بیش‌از ۹۹ درصد گاز در استان بوشهر در بخش صنعت مصرف می‌شود بیان کرد: برای گازرسانی به این صنایع بیش از ۵۴ میلیارد ریال هزینه شده و فروش سالانه گاز در استان بیش‌از ۱۳ میلیارد مترمکعب است که افزون‌بر ۹۹ درصد آن در بخش صنعت مصرف می‌شود.

وی به اهمیت گازرسانی به صنایع و واحد‌های صنعتی اشاره و تصریح کرد: با گازرسانی به صنایع در شهر‌های استان، شاهد صرفه‌جویی در هزینه‌ها، توسعه پایدار استان و بهبود وضعیت محیط زیست با حذف سوخت‌های فسیلی و آلودگی‌های ناشی از آن هستیم.

بهره‌برداری از ۴۵۰ هکتار آبیاری تحت فشار و افتتاح ۴ واحد سردخانه محصولات کشاورزی در شهرستان دشتستان با حضور استاندار بوشهر از دیگر طرح‌ها افتتاحی در دشتستان بود.

در ادامه سفر عبدالکریم گراوند به دشتستان، طرح‌های مخابراتی این شهرستان با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد.

بخشی از این طرح‌ها شامل فیبرنوری بوشکان به تنگ ارم، سایت ۳G ایرانسل در رودفاریاب و G۴ در دهرود علیا، فیبرنوری سعدآباد به هلپه‌ای، بهره برداری از تلفن ثابت شهرک آبرسانی برازجان و ایجاد پوشش همراه در روستای باغ تاج است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر