شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر گفت: از مجموع 62 کتابخانه عمومی موجود در این استان چهار کتابخانه تخریبی است که برای بازسازی این کتابخانه ها به 25 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.به گزارش فکرشهر، سیدعلی هاشمی افزود: همچنین هشت میلیارد ریال نیز برای تعمیر و توسعه 15 کتابخانه روستایی و20 کتابخانه شهری نیاز است.
کد خبر: ۷۲۹۲
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۶

فکرشهر: مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر گفت: از مجموع 62 کتابخانه عمومی موجود در این استان چهار کتابخانه تخریبی است که برای بازسازی این کتابخانه ها به 25 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش فکرشهر، سیدعلی هاشمی افزود: همچنین هشت میلیارد ریال نیز برای تعمیر و توسعه 15 کتابخانه روستایی و20 کتابخانه شهری نیاز است.

وی اضافه کرد: براساس سند تعریف شده برای افق 1404 باید به ازای هر 100 نفر در کشور هشت متر مربع فضای مطالعه وجود داشته باشد این درحالی است که از 80 هزار متر مربع فضای مورد نیاز برای جمعیت بیش از یک میلیون نفری استان بوشهر هم اکنون فقط 20 هزار متر مربع در اختیار کتابخانه هاست.

هاشمی اضافه کرد: طبق این سند برای هر فرد باید چهار جلد کتاب در نظر گرفته شود و از چهار میلیون کتاب مورد نیاز برای جمعیت استان هم اکنون 700 هزار جلد داریم یعنی برای هر نفر کمتر از یک جلد کتاب وجود دارد این در حالی است که استان های دیگر در این زمینه از وضعیت بهتری نسبت به استان بوشهر برخوردار هستند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر گفت: اگر هر سال در هر شهرستان حداقل دو کتابخانه ایجاد شود به فضای پیش بینی شده در سند افق 1404 دست خواهیم یافت.

هاشمی بیان کرد: 34 روستا با جمعیت هزار تا هزار و 500 نفر داریم که برای هر هشت روستا یک ایستگاه سیار پیش بینی کرده ایم و در صورت تامین چهار دستگاه خودروی ون کتاب های بیشتری در دسترس روستاییان قرارخواهد گرفت.

وی با اشاره به کمک 20 میلیارد ریالی استانداری برای تکمیل، تعمیر و تجهیز کتابخانه های استان اظهارکرد: 12 اداره کل استان کتابخانه مشارکتی دارند که از این فضاها می شود استفاده خوبی برای توسعه فضای مطالعه کرد.

هاشمی خواستار ایجاد کارگروه آسیب شناسی مطالعه و کارگروه مطالعه مفید زیر نظر مدیرکل امور اجتماعی استانداری به منظور برنامه ریزی بهتر در این زمینه شد.

وی افزود: در صورت اختصاص درصدی از عوارض آلایندگی به این اداره کل و تحقق سهم نیم درصدی کتابخانه ها از سوی شهرداری های استان، بسیاری از مشکلات موجود در این بخش برطرف خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر با اشاره به هفته گرامیداشت کتاب گفت: 15 برنامه از جمله برگزاری نشست خبری، تجلیل از خادمان کتاب، به صدا درآمدن زنگ کتاب در مدارس، غبارروبی گلزار شهدا، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه، افتتاح کتابخانه مبصری و عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی برای این هفته پیش بینی شده است.

هاشمی اظهارکرد: پیشنهاد می شود به منظور نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در هفته کتاب، مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران در این هفته برای عضویت در کتابخانه های عمومی استان اقدام کنند. 

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر