جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۹۷۳۵
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰

فکرشهر: امام جمعه کنگان گفت: پیوند مسجد، مدرسه و خانه با هدف ترویج فرهنگ نماز ضروری است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حجت الاسلام محمود محمودی چهارشنبه درآئین ششمین پیش اجلاس نماز درکنگان افزود: تعامل بین سه کانون مسجد، مدرسه و خانه نقشی اثرگذار در تربیت و پرورش کودکان دارد.

وی بیان کرد: این پیوند می‌تواند منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی و واکسینه شدن نوجوانان شود.

محمودی گفت: پیوند مسجد، مدرسه و خانه می‌تواند در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب که مورد تاکید فراوان رهبر فرزانه انقلاب است نقش آفرین باشد.

وی تقویت فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج سبک زندگی اسلامی، ارتقای معرفت دینی و پیشگیری از بزه‌های اجتماعی را از دیگر آثار پیوند مسجد، مدرسه و خانه برشمرد.

محمودی افزود: غفلت از نماز در محیط خانه و مدرسه می تواند نقشی منفی در زندگی فردی و اجتماعی افراد بگذارد و پیامدهای منفی را دامنگیر فرد و جامعه کند.

امام جمعه کنگان با تاکید بر لزوم تشویق نوجوانان به نماز گفت: مسئولان و متولیان امر تلاش کنند در کنار مساجد فضایی برای ورزش و ارتقای سلامت و شادابی نوجوانان فراهم تا آنان با شور و طراوت در ایستگاه بندگی حاضر شوند.

وی بر ضرورت آموزش فرائض دینی توسط خانواده، ائمه جماعات و نقش آفرینی دستگاههای فرهنگی و تبلیغی و بسیج  تاکید و خواستار تشویق مساجد فعال توسط دستگاههای دولتی و فرهنگی شد.

امام جمعه کنگان  با تبریک و تسلیت شهادت دانشمند هسته ای کشور شهید فخری زاده  اظهارداشت: انتظار جامعه علمی و ملت ایران مجازات آمران و عاملان این جنایت است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کنگان  گفت: بدلیل شیوع ویروس منحوس کرونا این پیش اجلاس بصورت وبینار و در برنامه شاد اجرا شده است.

امین محمدداد افزود: این ششمین پیش اجلاس نماز است که در شهرستان کنگان برگزار می شود.

وی در خصوص اهمیت و جایگاه نماز بیان کرد: نماز ناجی انسان و بال پرواز برای عروج و رسیدن به مقام والای کمال و قرب الهی است.

محمدداد گفت: محور همه شعائر دینی نماز است.

در این پیش اجلاس فعالان و برترین های اجلاس نماز تجلیل شدند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر