جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۹۸۸۶
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵

فکرشهر: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیر گفت: سی و دومین جشنواره تئاتر استانی فجر با حضور ۶ اثر نمایشی در این شهرستان آغاز شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، غلامرضا ناطقی پور افزود: جشنواره تئاتر استانی فجر بوشهر ۱۶ اثر در بخش بازبینی حضور داشت که پس از انتخاب هیأت داوران متشکل از رامتین مرادی بالف، علیرضا میرشکاری و رضا بهارلو ۶ اثر توانست به بخش نهایی جشنواره راه یابد.
وی اظهار کرد: در بین ۶ اثر نمایشی ،سه اثر از شهرستان دیر  و مابقی مربوط به هنرمندان شهرستان های کنگان ، دشتستان و بوشهر است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیر یادآورشد: گروه نمایشی شوالیه ۷۹ امروز ۱۵ آذرماه در پلاتو آفتاب دیر اجرا داشت و ۲ گروه نمایشی آفرینگان آوای صحنه و نجیرم جوان روز یکشنبه ۱۶ آذرماه جاری به اجرا خواهند رفت و داوران این جشنواره آثار آنان را مورد قضاوت قرار خواهند داد.

وی گفت:  با همکاری شهرداری های بردستان، بردخون و آبدان بزودی شاهد ساخت پلاتوهایی در این شهرها جهت اجرای هنرمندان تئاتر شهرستان خواهیم بود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر گفت: جشنواره سی و دومین با شرایط خاص علیرغم تعطیلی اماکن فرهنگی و هنری سراسر استان باوجود درخواست حضور ۱۸ گروه نمایشی در مرحله بازبینی ۱۶ اثر توسط هیأت انتخاب بازبینی قرار گرفتند و ۶ اثر موفق شدند که به بخش نهایی جشنواره راه یابند.

جهانشیر یاراحمدی افزود:  نکته مهمی که جشنواره امسال را متمایز می سازد غیر متمرکز بودن جشنواره است یعنی ما در سی و یک دوره گذشته جشنواره را در یک شهر که مرکز بوشهر بود برگزار می کردیم اما امسال بخاطر شرایط موجود هر نمایشی که در هر شهری تولید شده در همان شهر اجرا می رود و هیأت داوران در شهرها حضور خواهند داشت و آثار را می بینند و مورد قضاوت قرار می دهند.

سی و دومین جشنواره تئاتر استانی فجر بوشهر به مدت سه روز  برگزار خواهد شد و آئین اختتامیه آن نیز روز سه شنبه ۱۸ آذرماه بصورت مجازی با معرفی برترین ها به کار خود پایان خواهد داد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر