سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۹۹۸۷
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۳

فکرشهر: نماینده مردم بوشهر،گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: سرعت بخشی به پروژه راه آهن بوشهر- شیراز نیازمند ورود سرمایه‎گذارانی از طریق بخش خصوصی، بانک و پتروشیمی‌‏ها است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالکریم جمیری روز دوشنبه در نشست با مدیران اقتصادی استان بوشهر افزود: باتوجه به اهمیت پروژه راه آهن بوشهر- شیراز دستگاهی مانند سازمان بنادر و دریانوردی نیز باید پیگیر این موضوع باشند چراکه بدون راه آهن خود بندر نیز متضرر می ‏شود.

وی بیان کرد: برای راه آهن بوشهر- شیراز در سال جاری ۱۰۰ میلیار تومان اعتبار پیش بینی شده که این میزان اعتبار به تنهایی جوابگوی اجرا پروژه با سرعتی قابل قبول نیست.

جمیری ادامه داد: باتوجه به نقش راه آهن در توسعه اقتصادی استان بوشهر باید این مهم با درجه اولویت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در ارتباط با کانال دسترسی بندر بوشهر باید عمق آن برای تردد کشتی ‏های ۵۰ هزارتنی لایروبی شود که این موضوع در نشست با مدیران کشوری به صورت مستمر مورد پیگیری می شود.

نماینده مردم بوشهر،گناوه دیلم درمجلس گفت:درنشست با مسئولان کشور در حوزهای مختلف این موضوع پیگیری شده و حتی عقیده داشتند چشم انداز بندر بوشهر باید برای تردد کشتی‌های ۱۰۰ هزارتنی باشد.

جمیری اظهار کرد: با این وجود نیاز است مسئولان استان نیز به سهم خود مباحث پیگیری شده را دنبال کنند تا با حمایت نماینمدگان استان به نتیجه مطلوب برسد.  

وی گفت: در حوزه صنعت و سرمایه‎گذاری نیز این مهم نباید تنها به جنوب باشد و در کنار آن باید از ظرفیت‌‏های سایر نقاط استان از جمله مناطق شمالی نیز بهره‏ گیری شود که در این زمینه منطقه ویژه اقتصادی شمال استان باید مور توجه جدی قرار گیرد.

جمیری ادامه داد: سهم بوشهر ازاعتبارات حوزه نفت و گاز باید مازاد بر بودجه سالانه استان باشد تا از طریق افزایش بودجه زمینه جبران بیشتر عقب‌ماندگی‎های استان فراهم شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر