پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۳۷۶۰
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۴:۵۸

فکرشهر: کارآفرین برتر کشور گفت: هم اکنون بانوان کارآفرین استان بوشهر چندین کارگاه تولیدی راه‌اندازی کرده‌اند که برای صادرات محصولات خود نیاز به حمایت و پشتیبانی و فراهم شدن زمینه لازم دارند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سپیده یوسفوند  افزود: مسئولان در زمینه ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تولید بانوان کارآفرین استان بوشهر همکاری و پشتیبانی زیادی کرده‌اند و انتظار داریم برای صادرات محصولات تولیدی نیز تدابیر لازم را بیاندیشند.

وی اظهار کرد: برپایی نمایشگاه دائمی کالاهای تولیدی در کشور امارات می‌تواند کمک شایانی به بانوان کارآفرین این استان  برای فروش محصولات تولیدی آنان است.

این بانوی کارآفرین بوشهری که مدیر کارگاه ساخت، تولید و آموزش صنایع دستی بخش میناکاری در این استان است، گفت: امکانات و تجهیزات بکار گرفته شده در  این کارگاه و  محصولات تولیدی آن از داخل کشور تامین شده‌است و تولید آن در خارج مشتریان خوبی دارد.

یوسفوند بیان کرد: صادرات محصولات تولیدی این کارگاه بصورت مستقل و بدون حمایت، بسیار هزینه بر است و مقرون به صرفه نیست.

وی که دارای افتخارات استانی و ملی متعدد در حوزه کار و کارآفرینی است،گفت: امیدواریم با  حمایت و پشتیبانی مسئولان استان بوشهر و کشور که همواره در ارایه خدمات به بانوان کارآفرین پیشقدم هستند، زمینه بازاریابی و  صادرات محصولات تولیدی بانوان فراهم شود.

کارآفرین برتر استان بوشهر در سومین اجلاس بانوان برند و کارآفرین کشور به نقش بانوان در توسعه جامعه اشاره کرد و افزود: با مطرح شدن مفهوم عاملیت انسانی در نظریات توسعه، یکی از شاخص‌های مهم در هر کشور توجه به زنان و سطح توانمندسازی این قشر است، زیرا بدون مشارکت آنان توسعه صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: زنان همانگونه که از بدو انقلاب اسلامی همواره در عرصه‌های مختلف حضوری چشمگیر داشته‌اند باید وارد مبحث و رشته کارآفرینی شوند و مشارکت فعال در این عرصه داشته باشند.

کارآفرین اجتماعی در امور آموزش و پژوهش و توانمندسازی زنان استان بوشهر گفت: توانمندسازی زنان به این معنی است که آنان علاوه بر اعتماد به نفس و اطمینان خاطر در کردار و گفتارشان، قادر به ارزیابی صحیح و شناخت واقعی خویشتن خود باشند.

وی افزود: زنان باید به استعدادها و محدودیت‌های درونی خود آگاه و  قدرت رویارویی با دشواری‌ها را  داشته باشند و در رفع آن بکوشند.
بوسفوند بیان کرد: توانمندسازی زنان دارای هفت اصل اساسی است که می‌تواند در سطوح مختلف شامل توسعه شهروندی، بازار کار و تجارت، خانواده، حقوق و ارتقا قوانین مرتبط، سطوح مدیریتی و فعالیت‌های بین‌المللی متجلی شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر