پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رییس سازمان بازرسی کشور:
سراج تصریح کرد: چندین مورد مهم بررسی و اقدام شده در زمینه زمین خواری در استان بوشهر شناسایی شده و برای آن ها پرونده تشکیل شده است...
کد خبر: ۸۷۳۱
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲

فکرشهر: رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: پدیده زمین خواری مقوله ای است که در استان بوشهر حرف اول را می زند و ما با جدیت با آن برخورد می کنیم.

به گزارش فکرشهر، ناصر سراج در جریان سفر یک روزه اش به بوشهر در نشست شورای قضایی استان افزود: زمین خواری تقریبا حرف اول را در استان بوشهر می زند و افرادی که به لحاظ شرایط خاص استان ورود پیدا می کنند و زمین های دولتی و منابع طبیعی را تصرف می کنند.

سراج تصریح کرد: چندین مورد مهم بررسی و اقدام شده در زمینه زمین خواری در استان بوشهر شناسایی شده و برای آن ها پرونده تشکیل شده است.

 وی ادامه داد: چون به نتیجه نهایی نرسیده ایم نمی توانیم مبلغ و میزان آن را اعلام کنیم، ضمن اینکه گزارش های سازمان بازرسی کل کشور محرمانه است و ما اجازه افشا اطلاعات آن را نداریم تا محکمه حکم صادر کند.

به نوشته شبستان، سراج افزود: مطمئن باشید با زمین خواران به طور جدی برخورد می شود و فرامین رهبری اجرایی می شود و فقط بر روی برگه و کاغذ نخواهد ماند.

هزار و ۷۶۴ پرونده زمین‌خواری به نفع دولت صدور رای شد

همچنین رئیس کل دادگستری استان هم در این نشست گفت: در ۵ سال گذشته هزار و ۷۶۴ پرونده با موضوع زمین خواری در بخش اراضی منابع طبیعی به نفع دولت و ۱۸۶ پرونده به ضرر دولت منجر به صدور رای شده است.

حیدر بحرانی با اشاره به اینکه زمین خواری از موضوعات مهم در استان بوشهر است اظهار داشت: زمین خواری در این استان توسط گروههای سازمان یافته انجام می‌شود که دستگاه قضا نیز با اقتدار در این زمینه وارد شده و سعی می‌کند این موضوع را ریشه کن کند.

بحرانی از عملکرد مدیریت امور اراضی استان بوشهر در مبارزه با پدیده زمین خواری خبرداد و افزود:  در5 سال گذشته 292 رای به نفع دولت صادر شده است.

وی با اشاره به عملکرد اداره کل راه و شهرسازی در این حوزه گفت:  در5 سال گذشته  162 هزار هکتار زمین متصرف شده توسط افراد سود جو، با صدور رای به بیت‌المال برگردانده شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر