يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۸۸۸۳۰
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۹

فکرشهر: توسعه هر منطقه از طریق سرمایه انسانی محقق می‌شود که این مهم مستلزم فعالیت‌های آموزشی و فراهم کردن امکانات و ایجاد زیرساخت‌های لازم آموزش و پرورش است که در هشت سال اخیر در شهرستان گناوه با هزینه ۵۶۰ میلیارد ریال توجه خاصی به این بخش شده‌است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، در دنیای امروز که علم و فناوری  با رشد و گسترش وسیع و جهان شمول به عنوان عامل مهم و اساسی در فرایند توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جوامع بشری به حساب می‌آید، نهادها و نظام‌های تربیتی و آموزشی نقشی بس عظیم و پراهمیتی ایفا می‌کنند.

جهان امروز دریافته است که آموزش افراد نوعی سرمایه‌گذاری ملی است و هرکشوری که در این راه تلاش بیشتری کند، بدون شک از رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بیشتری در آینده برخوردار خواهدشد.

از منظر تئوری و تجربی دلایل فراوانی بر ضرورت توجه خاص به نهادهای تربیتی و آموزشی و توسعه منابع انسانی از طرف دولت‌هایی که هدفشان بالا بردن رشد اقتصادی و فرهنگی و بهبود پرورش انسانی است در دست اجرا است که برای رسیدن به این مهم ایجاد و توسعه فضاها و  زیرساخت‌ها بیش از هرچیز حایز اهمیت است.

نگاه و توجه خاص دولت تدبیر و امید به نوع و گسترش تربیت و آموزش و افزایش فضاهای آموزشی ضرورتی انکار ناپذیر است که در هشت سال اخیر با وجود تنگناهای مالی ناشی از تحریم‌های ظالمانه استکبارجهانی، گام‌های موثری در کشور برداشته شده و  در این میان شهرستان گناوه در استان بوشهر از این امر مستثنی نبوده‌است.

از ابتدای روی کارآمدن دولت تدبیر و امید، روند ایجاد و توسعه زیرساخت‌های سخت و نرم افزاری در حوزه آموزش و پرورش شهرستان گناوه شتاب مضاعفی گرفت و  در این ارتباط پروژه‌های مهم به پایان رسید و یا دردست اجرا است.

بهره‌برداری از ۱۴ پروژه عمرانی آموزش و پرورش 

مدیر آموزش و پرورش گناوه گفت: در شرایطی که دولت بویژه در چهار سال دوم از عمر خود دچار مسایل و مشکلات مالی و محدودیت‌های گریبانگیر ناشی از شدت تحریم‌های ظالمانه استکبار شد، ساخت و توسعه فضاهای آموزشی در کشور از جمله  این شهرستان متوقف نشد و همچنان تداوم دارد.

اسکندر احمدی افزود: در هشت سال اخیر، ۵۶۰ میلیارد ریال اعتبار در حوزه‌های مختلف آموزشی شهرستان هزینه شده‌است که از این مجموع ۵۰۰ میلیارد ریال در بخش عمرانی و مابقی صرف خرید تجهیزات و امکانات آموزشی و ورزشی شدهاست که در اختیار مدارس  شهری و روستایی قرار گرفت.

وی گفت: دراین مدت ۱۴ پروژه عمرانی، ورزشی و رفاهی احداث و به بهره برداری رسید که از این مجموع تعدادی از مدارس فرسوده و تخریبی نوسازی شدند.

مدیر آموزش و پرورش گناوه  افزود: در احداث و نوسازی فضاهای آموزشی این شهرستان، اصول مهندسی و استاندارد بخوبی رعایت و توسط  اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر اجرا و نظارت شده‌است.

وی بیان کرد: در این مدت مدارس روستاهای تل تل، چاهبردی،  فضیلت و شهید تیموری گناوه  احداث شدند که خیران نیز در تامین هزینه احداث برخی از آنها مشارکت داشتند.

احمدی  اظهارداشت: ساخت یک کلاس درس هنرستان حضرت مریم، غذاخوری فرهنگ، آمفی تئاتر خیرساز استاد بهزادی، سالن‌های ورزشی دبیرستان علامه حلی و شهید تیموری، چمن دبستان دکتر حسابی، دبیرستان شهید خزایی، حضرت رسول اکرم (ص)، هنرستان شهید باهنر و دبستان مال قائد از دیگر فضاهای آموزشی احداث شده در چندسال اخیر  در شهرستان گناوه است.

وی گفت: خیران این شهرستان در اجرای پروژه‌های عمرانی و توسعه فضاهای آموزشی همکاری و مشارکت خوبی با دولت داشتند که قابل تقدیر است.

مدیر آموزش و پرورش گناوه ادامه داد:  هم اکنون چهار پروژه شامل استخر دانش آموزی، دبستان شهید کهزادی، مدرسه شهربانو و سالن و سه کلاس درس دبستان حضرت رقیه (س) در سطح این شهرستان دردست احداث است که  از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردارند.

وی افزود:  درحوزه تعمیرات اماکن آموزشی و رفاهی در این مدت کارهای خوبی صورت گرفت که تاکنون نسبت به بازسازی سالن امتحانات دبیرستان عترت، سالن آیت الله خامنه‌ای، سالن غذاخوری شبانه روزی شهید بهشتی و سرویس‌های بهداشتی ۱۵ آموزشگاه در این زمینه اقدام شده‌است.

تجهیز فضاهای آموزشی 

احمدی با بیان اینکه امکانات و تجهیزات اختصاص یافته در هشت سال عمر دولت به آموزش و پرورش این شهرستان چشمگیر بوده‌است، گفت: اختصاص  ۲۵۰ دستگاه کولر گازی، ۲۱۰ دستگاه پنکه، ۴۰ دستگاه کپی، ۶۰ دستگاه چاپگر، ۸۰۰ عدد میز و نیمکت، ۲۵۰ دستگاه یخچال ، ۵۳۰  عدد صندلی و میزمعلم و  هوشمندسازی ۱۰۰ مدرسه از عمده آنها است.

وی یادآورشد: این تجهیزات به صورت عادلانه بین مدارس شهرستان به تناسب نیاز آنان توزیع شده است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر با جمعیت ۱۰۵ هزارنفر دارای ۲۱ هزار دانش آموز است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر