دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۹۰۱۶۵
دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵

فکرشهر: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: انبارش استاندارد پسماندهای ویژه و صنعتی در پارس جنوبی ضروری است.

به گزارش فکرشهر از مهر، فرهاد قلی‌نژاد صبح دوشنبه در مراسم افتتاح محل انبارش پسماندهای ویژه و صنعتی در پارس جنوبی اظهار داشت: مدیریت پسماندهای ویژه و خطرناک یکی از مسائل جدی و حائز اهمیت برای پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها است.

وی با تاکید بر لزوم انبارش استاندارد و قانونی پسماندهای ویژه اضافه کرد: برای انتقال پسماندها به مراکز مجاز بازیافت و امحاء، احداث انبار استاندارد ضروری است که خوشبختانه پالایشگاه هشتم این اقدام مهم را متعهدانه انجام داده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: انبارهای غیر استاندارد پسماند، آسیب‌های جبران ناپذیری را برای محیط زیست رقم می‌زنند و نشت مواد پسماند به خاک، باعث اختلال در چرخه آب و سایر منابع زیستی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه انبارها باید به طور کامل ایزوله و مجهز به سیستم اطفا حریق باشند بیان کرد: پسماندها به طور تفکیک شده با برنامه مدیریت خاصی تا زمان انتقال به مراکز بازیافت نگهداری شوند که با انجام این مراحل از هر گونه آلودگی محیط زیستی جلوگیری شود.

قلی‌نژاد افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر همواره بر مدیریت پسماندها در صنعت تاکید ویژه داشته است و با بررسی مدیریت پسماندها در پالایشگاه‌ها بارها بر انبارش اصولی پسماندها تاکید کرده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر خاطرنشان کرد: این برنامه از پالایشگاه هشتم پارس جنوبی آغاز شده تا الگویی برای پالایشگاه‌های دیگر باشد.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه ملی کاهش آلودگی زیست محیطی عسلویه و کنگان، گفت: این مهم طی برنامه‌ریزی جامع و کارشناسی تنظیم و به صورت علمی و فنی با تلاش پتروشیمی عسلویه و پالایشگاه گاز انجام پذیرفت، که در نهایت به تصویب هیئت دولت رسید و به این واسطه دارای پشتوانه برنامه حقوقی از سوی دولت است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر