چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۳۲۵۶
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۴

فکرشهر: مدیر آموزش کل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: سالانه ۲۰هزار بوشهری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را یاد می‌گیرند و ۷۸درصد از مهارت آموزان شاغل شده‌اند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، عبدالمجید دراهکی با گرامیداشت هفته مهارت آموزی، بیان کرد: با وجود همه تنگنا‌های مالی، امسال با همت سازمان مدیریت و برنامه ریزی هشت میلیارد تومان برای به روز کردن تجهیزات کارگاهی فنی و حرفه‌ای این استان به تصویب رسیده است. پارسال نیز چهار میلیارد تومان اعتبار در بخش خرید تجهیزات کارگاهی در استان بوشهر هزینه شد.

او ادامه داد: با توجه به توسعه فناوری‌ها، نوسازی تجهیزات مورد نیاز کارگاه‌های مهارت آموزی فنی و حرفه‌ای از جمله چالش‌های استان بوشهر است که باید به آن توجه کرد. همچنین با توجه به تورم موجود اعتبارات دولتی در این زمینه کافی نیست به همین دلیل مشارکت خیران در این بخش ضروری است.

مدیر آموزش کل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر تلاش خانواده‌ها برای اشتغال فرزندانشان در بخش دولتی را از جمله چالش‌های فنی و حرفه‌ای عنوان کرد و افزود: به دلیل این دیدگاه امروز بسیاری از ظرفیت‌های اشتغال در استان بوشهر خالی است و نیاز به نیروی فنی و متخصص دارد.

دراهکی تاکید کرد: با توجه به وجود مربی و تجهیزات کارگاهی و رایگان بودن این آموزش‌ها در بخش دولتی، لازم است مردم توجه بیشتری به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای داشته و به جای تلاش برای کسب مدرک‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد بیشتر به دنبال مهارت آموزی فرزندان خود باشند.

او با اشاره به تدوین سند توسعه مهارت آموزی در استان بوشهر گفت: پیرو این سند، سه سند تخصصی شامل تخصصی توسعه نفت، گاز و پتروشیمی، مهارت آموزشی در حوزه دریا، شیلات و آبزیان و مهارت آموزش حوزه کشاورزی در این استان تدوین شده است.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای بوشهر گفت: اکنون در بخش انرژی ۲۱۰، در حوزه دریا و شیلات ۵۰ و در حوزه کارآفرینی و تامین مالی نیز ۱۰ استاندارد آموزشی تعریف شده است.

دراهکی عنوان کرد: تا قبل از سال ۹۲ هیچ مرکز فنی و حرفه‌ای در شهرستان عسلویه تعریف نشده بود اما اکنون ساختمان مرکز ملی مهارت آموزشی گاز کشور در عسلویه تملک شده و از ۶میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته برای تامین تجهیزات،  ۲ میلیارد تومان تاکنون تخصیص یافته است.

او دومین مرکز آموزش تخصصی تربیت مربی کشور در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در کنگان را از دیگر اقدام‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در استان بوشهر دانست که با سه میلیارد تومان اعتبار در دست راه اندازی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر