سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: هواشناسی بوشهر پیش‌بینی کرد: از امروز با شمالی شدن جریانات جوی، سرعت وزش باد افزایش می‌یابد و خلیج فارس به‌ویژه در مناطق شمالی مواج و متلاطم می‌شود...
کد خبر: ۹۵۷۶۶
شنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸

فکرشهر: هواشناسی بوشهر پیش‌بینی کرد: از امروز با شمالی شدن جریانات جوی، سرعت وزش باد افزایش می‌یابد و خلیج فارس به‌ویژه در مناطق شمالی مواج و متلاطم می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، معاون پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز تا اواخر هفته در برخی از ساعت‌ها بر سرعت وزش باد‌های شمال غربی در شمال خلیج فارس افزوده می‌شود و ضمن افزایش تلاطم دریا، احتمال نفوذ گردوخاک نیز در این مناطق دور از انتظار نیست.
 
زهرا راستگو ادامه داد: ضمن اینکه امروز و فردا در ساعاتی از بعد از ظهر تا اوایل شب، با رشد ابر در برخی از نواحی ارتفاعات شرقی و جنوبی استان، احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی به‌صورت رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای دور از انتظار نیست.
 
وی جهت وزش باد را بیشتر شمال غربی تا جنوب غربی گاهی شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت و در هنگام وقوع ناپایداری به‌طور موقت بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی کرد.
 
معاون پیش‌بینی هواشناسی بوشهر افزود: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر و در فراساحل شمالی در برخی ساعت‌ها ۹۰ تا ۱۵۰ سانتی متر خواهد بود.
 
راستگو گفت: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۶:۵۳ دقیقه بامداد، جزر دریا ساعت ۱۴:۴۱ و مد دوم دریا ساعت ۲۰:۳۳ دقیقه است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر