جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۲۸۱۹۸
دوشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۴

فکرشهر: دستورالعمل های فعالیت بدنی برای کودکان و نوجوانان بر اساس نیازهای فیزیکی و ویژگی های کودکان و نوجوانان است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، کودکان و نوجوانان باید روزانه حداقل ۶۰ دقیقه فعالیت بدنی را به صورت بخشی از نقل و انتقالات، آموزش فعالیت بدنی، ورزش، بازی آزاد و تمرینات برنامه ریزی شده انجام دهند و فعالیت ها باید ترکیبی از شدت متوسط و شدید باشند.

فعالیت های بدنی با شدت متوسط فعالیتی است که باعث افزایش تنفس، عرق کردن و ضربان قلب شود و شدت شدید به صورت قابل توجهی باعث افزایش این موارد در قلب قلب می‌شود.

انواع فعالیت بدنی

فعالیت کودکان و نوجوانان باید متنوع، مناسب برای رشد و لذت بخش باشد. نمونه هایی از فعالیت های هوازی شامل دوچرخه سواری، پیاده روی، دویدن، بازی در میدان بازی (فوتبال، لاکراس، بسکتبال، والیبال، هاکی) رقص و شنا است و باید توجه داشته باشید که در کودکان و نوجوانان سالم کنترل ضربان قلب در طول فعالیت ضروری نیست.

کودکان و نوجوانان باید دو یا سه روز در هفته، در فعالیت های افزایش دهنده قدرت عضلات شرکت کنند.

نمونه هایی از این فعالیت ها برای کودکان خردسال شامل پریدن، ژیمناستیک و انواع مختلف بازی ها است و کودکان و نوجوانان بزرگ تر می توانند در تمرینات قدرتی تحت نظارت با تمرکز بر تکنیک مناسب شرکت کنند و نمونه هایی از فعالیت های مناسب هم شامل ورزش های سبک بدون نیاز به وسیله، صخره نوردی، تمرین های قدرتی با دمبل، توپ های پزشکی و باندهای الاستیک است.

بر اساس این مطلب که توسط ساناز کبیری تهیه شده و از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته آمده است: بی تحرکی یکی از عوامل مهم اضافه وزن و نداشتن آمادگی جسمانی است و بی تحرکی مانند تماشای تلویزیون، استفاده از رایانه و تلفن و بازی های ویدئویی بدون تحرک، باید روزانه کمتر از ۲ ساعت باشد.

ملاحظات ویژه برای کودکان و نوجوانان

باید به کودکان بازخورد مثبت بدهید و سبک زندگی فعال را تشویق کنید و در عین حال کودکان و نوجوانان باید با انواع فعالیت های فیزیکی و ورزشی آشنا باشند و این امر برای جلوگیری از آسیب های بیش از حد و پیشرفت کامل مهارت های حرکتی مهم است، همچنین مهارت های لازم باید از یک فرد حرفه ای شایسته یادگرفته شود تا از آسیب جلوگیری شود.

جوانانی که نمی‌توانند روزانه حداقل ۶۰ دقیقه فعالیت بدنی داشته باشند باید به تدریج تناوب و مدت فعالیت خود را افزایش دهند تا بتوانند به این هدف برسند، همچنین برنامه فعالیت بدنی در جوانان با شرایط خاص (مثل دیابت، اختلالات حرکتی) یا معلولیت باید با توجه به نیازهای خاص آنها طراحی شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر