پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
شهردار برازجان در پاسخ به سوالات و پیگیری های «فکرشهر» مطرح کرد:
فکرشهر: ۴۵ پروژه را در طول یک سال در تمام محلات شهر آغاز کرده ایم/ نصب ۴ المان در میدان های اصلی شهر و اضافه شدن ۵ اتوبوس جدید/ انتقال سایت اداری پسماند به خارج از شهر/ پیشرفت ۸۰ درصدی ساختمان کمپ سگ های بلاصاحب/ بهره برداری شهرداری از کارونسرای مشیر
کد خبر: ۱۳۱۱۱۱
دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: شهردار برازجان می گوید به زودی مشکل ترافیکی انتهای خیابان علی آباد را حل می کند و ساختمان های ناایمن شهر را نیز احصا کرده و اعلام کرده است.

به گزارش «فکرشهر»، «مرتضی قدوسی» در نشست خبری که امروز دوشنبه ۱۲ دی ماه ۱۴۰۱ برگزار شد، به سوالات و پیگیری های «فکرشهر» پاسخ داد و گفت: بیش از یکسال از کار من به عنوان شهردار می گذرد و در این مدت چند نشست خبری برگزار کرده ام و گزارش عملکرد خود را به مردم ارائه داده ام. در ابتدای ورود، کاری که انجام دادیم، شناخت و آمارسنجی از وضعیت شهر و شهرداری بود تا اطلاعات کاملی داشته باشیم و پس از آن به اجرای کارهایی پرداختیم که می‌توانست تغییر شگرفی در پیشرفت شهر داشته باشد.

بازار علی آباد به خیابان فرعی منتقل می شود

شهردار برازجان در این نشست در پاسخ به پیگیری «فکرشهر» درباره دست فروشان آخر خیابان علی آباد که به «بازار علی آباد» معروف شده و علاوه بر مشکلات خود، ترافیک بسیاری نیز ایجاد کرده است و قول وی برای جابجایی آن، اظهاردشت: در رابطه با دست فروش های خیابان علی آباد در حال آسفالت و انجام کارهای لازم در یکی از خیابان های فرعی همانجا هستیم تا با منتقل شدن آن، هم مشکل رفت و آمد مردم حل شده و هم به این عزیزان کمکی کرده باشیم.

یک سوم از ساختمان های ناایمن برازجان، ادارات شهر هستند

قدوسی در پاسخ به دیگر سوال «فکرشهر» مبنی بر قول شهردار برای اعلام و شناسایی ساختمان های ناایمن شهر برازجان که پس از حادثه متروپل آبادان قرار بود انجام شود، گفت: ساختمان های ناایمن شهر را احصاکرده ایم و نزدیک به ۳۵ مورد شناسایی شد و به معاونت عمرانی استانداری هم اعلام کرده ایم که در این بین، یک سوم آن ساختمان ها، شامل ادارات شهر است که بعضی مربوط به قبل از انقلاب هستند و اکنون نیز در حال استقاده از آنها هستند که با همه آن ها مکاتبه کرده و هشدار داده ایم.

دنبال اخذ سند آرامستان جدید هستیم

وی، درباره وضعیت آرامستان برازجان و آرامستان های جدید شهر نیز در پاسخ به «فکرشهر»، اظهارداشت: از ابتدا قرار بوده آرامستان جدید با بودجه استانی ساخته شود و اوایل، اعتباراتی نیز پرداخت شد، اما متاسفانه پس از آن و سال ها است اعتباری تخصیص پیدا نکرده است و ما نیز در کمیته برنامه ریزی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد تا تکمیل آن صورت پذیرد. با این حال، کاری که درباره آرامستان جدید، من با جدیت دنبال کرده ام، اخذ سند آن آرامستان بوده است.

قدوسی توضیح داد: چندین میلیارد در آن آرامستان هزینه شده اما سند نداشته و ما پیگیری کرده ایم و در کارگروه امور زیربنایی استان مطرح کرده ایم و در حال اخذ سند آن هستیم و در جلسه آتی مساله سند آرامستان جدید برازجان مطرح و حل خواهد شد و ما همه هزینه های آن را نیز پرداخت کرده ایم و آن را به عنوان اموال رسمی شهرداری ثبت خواهیم کرد؛ ضمن این که با توجه به سیاست های اصلاحی که در حال ایجاد در آرامستان فعلی هستیم، ظرفیت هایی در حال ایجاد است که فکر می کنم تا چند سال آینده مشکلی نداشته باشیم.

مدیریت ترافیکی سه راهی مجتمع حافظ، در انتظار مصوبه شورای ترافیک

شهردار برازجان، در ادامه و در پاسخ به دیگر سوال «فکرشهر» درباره لزوم نصب چراغ راهنمایی و مدیریت ترافیکی در سه راهی ورودی مجتمع «حافظ» نیز بیان داشت: همانطور که گفتید، بحث مدیریت ترافیکی سه راهی مجتمع حافظ، یکی از درخواست های مردم است و دوست داریم در آن محل، چراغ های فرماندهی نصب کنیم ولی نصب هرگونه علائم راهنمایی، نیاز به مصوبه شورای ترافیک دارد که ما آن را مطرح کرده ایم و تصمیم شورای ترافیک هر چه باشد، ما انجام خواهیم داد؛ ضمن این که میدان «ولایت» (کوهنورد) را قصد داریم به تقاطع تبدیل کنیم تا با نصب چراغ فرماندهی، مشکل ترافیک آن محل رفع شود.   

چشمک زن کردن چراغ های راهنمایی را باید پلیس به ما بگوید

وی در پیگیری سوال «فکرشهر» درباره چراغ های راهنمایی سطح شهر که در تمام ۲۴ ساعت شبانه روز کار می کنند و به حالت چشمک زن در نمی آیند، نیز گفت: در این باره نیز باید بگویم که تعیین چشمک زن شدن یا نشدن چراغ های راهنمایی، با پلیس راهنمایی و رانندگی است و هر جایی را که آنها اعلام کنند، ما چراغ را چشمک زن خواهیم کرد و اگر چهارراهی انجام نشده، به خواست راهنمایی و رانندگی بوده است.

شهردار برازجان درباره کارمندانی که در سر کار حاضر نمی شدند و حقوق و اضافه کار نیز دریافت می کرده اند، در پیگیری خبرنگار «فکرشهر»، بیان داشت: ما اکنون هیچ کارمندی نداریم که سر کار حاضرنشود و همه مشغول به کار هستند و نظم اداری شهرداری بسیار خوب است.
مرتضی قدوسی ادامه داد: تمامی همکاران من در شهرداری زحمات زیادی کشیده اند و تیم کاری شهرداری تیمی کارآمد و پرتلاش و هماهنگ است و کارهای صورت گرفته نتیجه زحمات همه است.

۴۵ پروژه را در طول یک سال در تمام محلات شهر آغاز کرده ایم 

وی گفت: پس از آغاز کار در شش ماهه اول و علی رغم وضعیت جوی نامناسب، پروژه ها را آغاز کردیم و آن را ادامه دادیم و تاکنون برای اولین بار در تاریخ شهرداری، ۴۵ پروژه را در طول یک سال آغاز کرده ایم که این پروژه ها در تمامی محلات شهر در حال انجام است. از جمله پروژه های شاخص می توان به تالار فرهنگی اشاره کرد که اگر تخصیص ها انجام شود، تا پایان سال به پایان خواهد رسید و دیگر پروژه، بوستان کشتکار است که طبق برنامه باید اردیبهشت ماه تمام شود و دوست داریم تا پایان سال آن را به اتمام برسانیم و بوستان جانباز نیز با مساحت ۵ هکتار را در دستور کار داریم که با اتمام آن می‌تواند به قطب تفریحی و گردشگری مردم تبدیل شود.

قدوسی ادامه داد: در راستای انجام پروژه ها، بهسازی و آسفالت بلوار حسین آباد را از امروز آغاز کرده ایم و در زیباسازی شهر کمک خواهد کرد؛ همچنین دیوارکشی دره ها را به شکل بی سابقه ای طی ۲۰ سال گذشته آغاز کرده ایم و در حال حاضر در ۷ نقطه شهر در حال دیوارکشی دره هستیم که دو مورد را راه و شهرسازی با نظارت شهرداری انجام می‌دهد و ۵ مورد دیگر را شهرداری با بودجه داخلی انجام می‌دهد که حدود ۲۵ میلیارد تومان داخلی شهرداری است و ۷۶ میلیارد تومان نیز با نظر جناب استاندار پرداخت خواهد شد.

نصب ۴ المان در میدان های اصلی شهر و اضافه شدن ۵ اتوبوس جدید

وی افزود: پروژه های مختلف زیباسازی خواهیم داشت. در ۴۵ روز آینده ۴ المان در میدان های اصلی شهر انجام خواهیم داد که جلوه خاصی به شهر خواهند داد؛ همچنین باید به کاشت ۳۰ هزار گل و درخت و نصب ۱۰ مورد وسایل بازی در سطح پارک ها اشاره کنم که از جمله دیگر کارهایی است که انجام شده است.

قدوسی ادامه داد: در بخش ماشین آلات نیز، خودروهایی را که قابلیت استفاده دارند و بعضا ۱۰ سال از رده خارج شده بودند، تعمیر و وارد چرخه خدمات کرده ایم؛ همچنین در چند ماه گذشته، ۵ اتوبوس جدید را با تخفیف ۷۰ درصد خریداری کرده ایم و به زودی به ناوگان حمل و نقل درون شهری ما اضافه خواهند شد و خدمت رسانی خواهند کرد.

انتقال سایت اداری پسماند به خارج از شهر/ پیشرفت ۸۰ درصدی ساختمان کمپ سگ های بلاصاحب

شهردار بازجان درباره سایت پسماند شهرداری نیز گفت: در بازدید از شهرداری شهرهای بزرگ دیدیم که سایت اداری پسماند در بیرون از شهر است و ما نیز سایت اداری را انتقال دادیم و اکنون در ورودی شهر از طرف شیراز است. درباره سایت پسماند نیز جلساتی با ادارات و مجموعه های مختلف داشته ایم و قرار شده همکاری های لازم درباره مواد عفونی‌‌‌‌‌ انجام شود و برای کمپ جمع آوری سگ های بلاصاحب نیز ساختمان آن ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

بهره برداری شهرداری از کارونسرای مشیر

وی، به وضعیت کاروانسرای مشیرالملک برازجان نیز اشاره کرد و گفت: در حال رایزنی برای کاروانسرای مشیرالملک هستیم تا بهره برداری آن را به عهده بگیریم و تعمیر و نگهداری آن را نیز خود انجام دهیم وامیدواریم این کار انجام شود.

قدوسی درباره  ساخت و سارهای غیر مجاز در سطح شهر نیز اظهارداشت: درباره ساخت و ساز غیرمجاز در حال انجام کارهای طرح تفصیلی شهر هستیم که در مراحل پایانی است و امیدواریم با همکاری سایر مسوولین، این مشکل شهروندان نیز حل شود و جاهایی که امکان دارد به محدوده شهر وارد شوند.

قدوسی با بیان این که «در طول سال گذشته بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی داشته ایم که این نیز خود بی سابقه است»، افزود: دومین همایش مادران آسمانی در سالروز شهادت حضرت ام البنین روز ۱۷ دی ماه ساعت ۱۴ در سالن ورزشی امام خمینی برازجان با حضور چهره های مطرح کشوری برگزار خواهد شد که از همه دعوت می کنیم در این مراسم شرکت کنند.

وی اضافه کرد: ما امیدوار هستیم و این نوید را می دهیم که آینده خوبی در انتظار شهر برازجان است و کمک می طلبم از درگاه خدا و ائمه که ما را در این راه یاری دهند.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر