جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۱۷۵۰
دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶

فکرشهر: مدیردرمان تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: با هدف پیشگیری و کنترل بیماری‌ها اجرای طرح غربالگری سرطان سینه و روده بزرگ در همه مراکز درمانی تامین اجتماعی این استان آغاز شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، دکتر حسن اسماعیلی روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: از سال گذشته با تشــکیل کلینیک‌های دیابت و فشارخون در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان بوشهر، غربالگری این بیماری‌ها آغاز شــد و در ادامه، امسال غربالگری سرطان روده بزرگ و سینه نیز به این طرح افزوده شد.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری و توجه سازمان تامین اجتماعی به برنامه‌های پیشگیری و غربالگری، افزود: این طرح‌های غربالگری در مراکز درمانی تامین اجتماعی شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، گناوه، عسلویه، دیر و کنگان فعال شده و بیمه شده‌ها می‌توانند با مراجعه به این مراکز به صورت رایگان از خدمات طرح غربالگری بهره‌مند شوند.

اسماعیلی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نزدیک به ۶هزار نفر از بیمه‌شدگان در طرح غربالگری سرطان های روده بزرگ، سینه، دیابت و فشار خون شرکت کرده اند.

وی افزود: از این تعداد ۲۰ نفر با تشخیص سرطان روده بزرگ و سینه و ۲۰۳ نفر با بیماری دیابت و فشار خون شناسایی شده و تحت درمان قرار گرفتند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان یادآور شد: انجام غربالگری کمک می‌کند تا بیماری‌های پرعارضه‌ و خطرناک به موقع شناسایی و از عوارض و مشکلاتی که می‌تواند برای بیمار به دنبال داشته باشد، جلوگیری شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر