جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر/ شهردار وحدتیه در نشست خبری در پاسخ به «فکرشهر»:
فکرشهر- محمد محمدزاده فرد: شهردار وحدتیه در پاسخ به سوال خبرنگار «فکرشهر» مبنی بر شنیده هایی که حاکی از اختلاف بین شورا و شهرداری دارد گفت: ما هیچ اختلافی نداریم و همه اینها شایعه است چون من خود را شورایی میدانم. نمی شود گفت که همه ی سلیقه ها یکی است. اما از نظر قانونی، مدیریتی و اداری  مشکلی بین ما نیست و وقتی پای قانون به وسط می آید قانون حرف اول را می زند...
کد خبر: ۱۳۳۹۳۳
سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۶

فکرشهر- محمد محمدزاده فرد: شهردار وحدتیه در پاسخ به سوال خبرنگار «فکرشهر» مبنی بر شنیده هایی که حاکی از اختلاف بین شورا و شهرداری دارد گفت: ما هیچ اختلافی نداریم و همه اینها شایعه است چون من خود را شورایی میدانم. نمی شود گفت که همه ی سلیقه ها یکی است. اما از نظر قانونی، مدیریتی و اداری  مشکلی بین ما نیست و وقتی پای قانون به وسط می آید قانون حرف اول را می زند.

به گزارش فکرشهر، حسین ارشدی در خصوص کلنگ زنی سالن همایش شهر که پیشتر دو بار کلنگ زنی شده و حتی در زمان شهردار سابق خبر زیرسازی آن نیز رسانه ای شد اما ظاهرا قرار است مجددا کلنگ زنی شود به «فکرشهر» گفت: پروژه همان سالن قبل است که کلنگ زنی شده بود اما محل آن جابجا شده است. از آنجا که محل قبل در زمینی جانمایی شده بود که خارج از محدوده ی شهری بود و از نظر کاربری جزو نخلستان بوده و از نظر ترافیکی هم باید 200 متر از گذرگاه اصلی فاصله داشته باشد که رعایت نشده بود مجبور به جابجایی ان بودیم و زمین فعلی مالک شخصی داشته که قبلا توسط شهرداری خریده شده و در تملک شهرداری است و ما زمین جدید را معرفی کرده ایم باید ببینیم بالادستی ها چه تصمی می گیرند و من تابع قانونم. 

وی در پاسخ به «فکرشهر» درباره پروژه های کلان یا شاخصی که قرار است شهرداری انجام دهد اظهار داشت: وحدتیه سومین شهر پرجمعیت شهرستان است و بر اساس جمعیت، ارزش افزوده و.. اعتبارات تخصیص داده می شود و وحدتیه از نظر توسعه ای یک روستای توسعه یافته است و عمر شهر شدن ان به زور به 20 سال می رسد و چون شهری مهاجرپذیر است و فرصت ها شغلی بسیاری در شهر وجود دارد و همه مردم فعال و تلاشگر هستند و جایگاه وحدتیه این نیست که در آن وجود دارد و عدم توسعه یافتگی باعث عقب ماندگی ان شده و امکانات شهری آن زیاد نیست و امیدوارم با تعامل و همدلی که بین مردم، شورا و شهرداری وجود دارد روند پیشرفت سرعت بیشتری بگیرد.

ارشدی در ادامه پاسخ خود گفت توجه دولت انقلابی به وحدتیه بسیار خوب است و افزود: ارزش افزوده ای که الان توسط آقای استاندار به وحدتیه داده شده چرا قبلا پرداخت نمی شد؟ دولت انقلابی بازویی توانمند برای شهرداری هاست با توجه به سرانه جمعیتی مبلغ خوبی پرداخت شده و ما در کنار انجام پروژه های عمرانی در کمتر از شش ماه بیش از 8/6 میلیارد تومان معوقات و بدهی های شهرداری به تامین اجتماعی و سایر افراد و نهادها را نیز پرداخت کرده ایم و پروژه های شاخصی مانند خیابان کوهپایه و خیابان ساحلی در حال ساخت و زیرسازی برای انجام آسفالت هستند و خیابان مدرس نیز در مرحله مشاور است. 

وی ادامه داد: انقلاب ما ۴۰ سالگی خود را پاس کرده و با تجربه ای که داریم برای توسعه مملکت از آن استفاده می‌کنیم؛ دنیا در حال به وجودآوردن اغتشاشات و بی نظمی در جامعه است ولی خوشبختانه مردم ما مردمی هستند که پشتوانه انقلاب خود هستند.

شهردار وحدتیه افزود: هدف هایی که در شش ماهه اول داشتیم انجام شده و پروژه های شش ماهه دوم سال در حال انجام است و مشکلی خاصی نداریم.

ارشدی گفت: با احداث دیوار حفاظتی و پل ها در حال جبران خسارت سیل سال های هستیم و با انتخاب مشاور با هماهنگی فرمانداری در حال برنامه ریزی مناسب شهر هستیم.

وی بیان داشت: ۱۶۷۰ هکتار زمین طبیعی را برای توسعه مناطق نفتی تخریب کرده اند و این موضوع باعث شده که سیلاب بیشتری به سطح شهر روان شود و مهندسان ما با همکاری مشاور در حال تهیه بسته مهندسی مناسب برای ریل گذاری ۱۰۰ سال آینده شهر هستند.

شهردار وحدتیه تصریح کرد: از محل سفر اول ریاست جمهوری، ۳ پروژه سالن همایش و اجتماعات ۵۰۰ نفره، جاده سلامت و جاده سه راهی وحدتیه تا شهر وحدتیه باسرمایه حدودی ۵۰ میلیارد تومان مصوب شد که با همکاری نفت گچساران و مسوولیت های اجتماعی آنها انجام شود که دو پروژه سالن همایش و جاده سلامت آماده شده و بزودی کلنگ زنی می‌شوند.

ارشدی با تاکید بر اینکه در این مدتی که خدمت همشهریان بودم سعی کردم با استفاده از افراد نخبه موارد را به صورت فنی و دقیق بررسی کرده و حل کنیم گفت: مهم‌ترین پروژه عمرانی شهرداری دیوار حفاظتی رودخانه فصلی است که تاثیرات فراوانی در ظاهر و سلامت شهر دارد در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در نشستی که با نماینده نفت داشتیم پیگیر ساختمان سلامت شدیم و از پاسخ آنها قانع نشدیم و با دانشگاه علوم پزشکی پیگیری کردیم و چون سند ساختمان ثبتی نبود رایزنی های لازم را انجام دادیم و توانستیم مشکل آن را رفع کنیم؛ مجوز تخریب ساختمان قدیم راگرفته ایم و اعتبار ساخت آن را نیز قرار است دانشگاه علوم پزشکی پرداخت کند و منتظر نامه نگاری های مرتبت با تخریب ساختمان هستیم.

وی افزود: ۳۴ پروژه به استانداری بوشهر معرفی کردیم که ۱۰ پروژه آن مورد تایید قرار گرفت؛ یکی از آنها چهارراه خلیج فارس معروف به سعدآباد است که در حال آماده سازی زمین های اطراف آن برای احداث بازارچه محلی و انتقال دکه ها به آن بازارچه هستیم تا ساماندهی چهارراه انجام شود.

شهردار وحدتیه ادامه داد: در سال جاری ۱۱۷ تن قیر یارانه ای تحویل گرفته ایم و لیست خیابان هایی که قرار است آسفالت شوند را نیز در اختیار راه و شهرسازی قرار داده ایم ضمن این که در سال ۱۴۰۱ در کل ۵ هزار مترمربع آسفالت در وحدتیه انجام شده است.

ارشدی درخصوص استفاده از خودروهای شهردرای در موارد شخصی گفت: خودروهای شهرداری چه سواری و چه خودروهای سنگین همگی دارای برچسب هستند و نمیتوان از آنها به صورت شخصی استفاده کرد؛ این کار را از خودم شروع کرده ام و خودروهای شهرداری باید تنها برای انجام امور شهرداری آن هم در وقت اداری استفاده شوند.

وی با بیان اینکه شهرداری وحدتیه هیچ چالشی ندارد و ما پول داریم گفت: پروژه ها نیز آماده هستند اما بروکراسی های اداری دست و پای ما را بسته و اگر مشکل بروکراسی های اداری حل شود کارها را سریع به اتمام خواهیم رساند.

به گزارش فکرشهر، نشست خبری شهردار وحدتیه  ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۱ با حضور اصحاب رسانه در محل شهرداری برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر