پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۴۴۹۱
پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۸

فکرشهر: مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: در سال جاری نظارت بهداشتی و قرنطینه‌ای بر صادرات ۲۷ هزار تن آبزی در این استان انجام شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، مهدی تنگستانی‌مکان روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این میزان نظارت و قرنطینه بهداشتی استان بوشهر بر صادرات ۲۷ هزار و ۵۰۰ تن انواع آبزیان شامل ۲۳ هزار تن میگوی پرورشی و چهارهزار و ۵۰۰ تن انواع ماهیان دریایی به ۲۰ کشور انجام شده است.

وی با اعلام این که استان بوشهر به عنوان بزرگترین تولیدکننده میگوی پرورشی در کشور با صیدگاه‌های متعدد شناخته می‌شود، گفت: این کشورها شامل کشورهایی در اتحادیه اروپا، روسیه، چین، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، مالزی، ترکیه، تایوان، ارمنستان، بلاروس، بنگلادش، هنگ کنگ، آذربایجان، تایلند و کره جنوبی هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر تصریح کرد: از ابتدای امسال تا کنون، یک‌هزار و ۵۰۰ مورد بازدید بهداشتی، ۴۰۰ مورد نمونه‌برداری و بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تست آزمایش‌های مورد نیاز به درخواست کشورهای مقصد انجام شده که پس از تأیید بهداشتی هر محموله، گواهی بهداشتی بین المللی برای کشور مقصد صادر شده است.

تنگستانی‌مکان با اشاره به صدور گواهی‌های بهداشتی بین المللی صادرات به شکل الکترونیکی و غیرحضوری گفت: صادرکننده فقط در هنگام اخذ فیزیک گواهی برای کشور مقصد مراجعه حضوری دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر