پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۴۵۹۹
شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴

فکرشهر: سرپرست اداره صمت گناوه گفت: در سال جاری از سه هزار و ۹۲۰ واحد صنفی شهرستان گناوه بازرسی شد که ۵۰۲ تخلف صنفی کشف و به تعزیرات حکومتی شهرستان ارسال شده است.

به گزارش فکرشهر، حسین طیبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون در حوزه صنعت تعداد ۲۲ فقره جواز تأسیس و سه فقره پروانه بهره برداری صنعتی جمعاً با سرمایه گذاری به میزان ۶۷۲ میلیارد ریال صادر شده است.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌گناوه افزود: در بخش معدن نیز بجز ۲ معدن سنگ لاشه که از قبل فعال بوده‌اند مجوز جدیدی صادر شده است.

وی گفت: در خصوص تأیید سوخت مصرفی ماشین آلات و وسایل نقلیه سنگین راه سازی و غیره طی بازرسی‌های نوبه‌ای صورت پذیرفته، سوخت تعداد ۱۱۳ ماشین سنگین در سطح شهرستان مورد بازرسی و تأیید قرار گرفته است.

۵۲ مصوبه کمیسیون راهبردی نظارت

طیبی یادآور با اشاره به عملکردهای طی سال جاری در بخش اصناف گفت: از ابتدای سال جاری تعداد ۱۱ جلسه کمیسیون راهبردی نظارت به منظور پیگیری مسائل و مشکلات حوزه اصناف با ۵۲ مصوبه تشکیل شده که بخش قابل توجهی از مصوبات مذکور عملیاتی شده‌اند

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان گناوه ابراز داشت: واحد امور اصناف و اتاق اصناف شهرستان تاکنون تعداد ۸۶۲ پروانه کسب عادی و ایثارگران صادر، تعداد ۴۱۲ پروانه تمدید ،۲۵۰ مورد ابطال پروانه و تعداد هزار و ۴۲۱ مورد کارت عضویت صنفی تمدید کرده‌اند.

کشف ۵۰۲ تخلف صنفی به ارزش ۵۵ میلیارد ریال

طیبی افزود: در سال جاری با همکاری اتاق اصناف مجموعاً از سه هزار و ۹۲۰ واحد صنفی بازرسی به عمل آمده که از این تعداد در مجموع ۵۰۲ تخلف صنفی به ارزش ۵۵ میلیارد ریال کشف و به تعزیرات حکومتی شهرستان جهت رسیدگی نهایی ارسال شده است.

ثبت ۱۰۵ مورد گزارش مردمی

وی با تاکید بر لزوم استمرار بازرسی به منظور برخورد با واحدهای صنفی متخلف گفت: در این بازه زمانی تعداد ۱۰۵ مورد گزارش مردمی در سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی (سیمبا) از تخلفات واحدهای صنفی ثبت و با همکاری سایر دستگاه‌های دولتی مرتبط تعداد ۶۴ مورد گشت مشترک بازرسی از واحدهای صنفی نیز صورت گرفته است.

حسین طیبی در راستای شفافیت عملکرد و ارائه بیلان کاری به همشهریان گفت: از ابتدای اجرای طرح سامانه جامع تجارت و انبارها و الزام همه اشخاص حقیقی و حقوقی به ثبت مراکز نگهداری کالای خود، تعداد پنج هزار و ۶۸ انبار در سطح شهرستان گناوه شناسایی و در سامانه‌های موصوف ثبت شده است.

طیبی در خصوص تسهیلات ارائه شده در بخش مشاغل خانگی و صنوف تولید کننده صنفی و صنعتی اظهار داشت: امسال تعداد ۱۹ نفر تولید کننده به مبلغ ۹۸ میلیارد ریال تحت عنوان تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ و تعداد ۴۷ نفر نیز در بخش مشاغل خانگی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان گناوه در پایان ضمن تبریک پیشاپیش سال نو و آرزوی سالی سرشار از موفقیت و کامیابی برای همه هموطنان و همشهریان گفت: با توجه به ورود حجم گسترده‌ای از مسافر در ایام نوروز به شهرستان توقع داریم مردم به عنوان بازرس افتخاری مانند همیشه ضمن همکاری با واحد بازرسی و نظارت هر گونه تخلف صنفی را از طریق سامانه خبری ۱۲۴ به بازرسین حوزه اصناف اطلاع دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر