جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۵۰۶۴
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸

فکرشهر: فرماندار تنگستان گفت: تلاش داریم مسافرین نوروزی پس از بازگشت از سفر خود به تنگستان پیام شناخت فرهنگی خود از این شهرستان را منتقل کنند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، احمد لطفی عصر یکشنبه در بازدید از محل اسکان مسافرین و کمپ‌های نوروزی، عنوان کرد: هدف اصلی ما از تشکیل نشست‌ها و اقدامات ستاد تسهیلات سفر در تنگستان این است که تلاش کنیم مسافران نوروزی پس از بازگشت از سفر خود به تنگستان، پیام شناخت خود از تاریخ، فرهنگ و تمدن این شهرستان را به منطقه خود منتقل کند.

فرماندار تنگستان روزانه از مراکز اقامتی و اسکان مسافرین و کمپ‌های نوروزی و همچنین نقاط گردشگر پذیر در سطح شهرستان، به همراه معاونین و بخشداران خود بازدید نموده و به صورت میدانی کمبودها، مشکلات و مسائل مربوط به مسافرین و گردشگران نوروزی را رصد می‌کند

احمد لطفی اظهار کرد: شهرستان تنگستان به لحاظ جغرافیای منحصر به فرد خود، از مناطق طبیعی دیدنی و گردشگری متنوعی مانند کوهستان، کلوت، ساحل، دریا، مناطق تاریخی، مراکز تجاری و… برخوردار است، که این مهم فرصت مناسبی برای استفاده هم‌میهنان فراهم آورده است.

وی بیان داشت: ستاد تسهیلات سفر شهرستان تنگستان، تقریباً بیش از یک ماه پیش کار خود را به صورت عملی و میدانی آغاز کرده تا بتوانیم با برنامه‌ریزی و ایجاد و تقویت زیرساخت‌های لازم، پذیرای خوبی از مسافرین عزیز باشیم.

فرماندار تنگستان ضمن اشاره به اینکه موزه شهید رییسعلی دلواری و قلعه تاریخی کلات اهرم، دو بنای مهم و نماد مقاومت استان بوشهر هستند، اضافه کرد: شهرستان تنگستان پیشانی و نماد مقاومت استان بوشهر محسوب شده و این شهرستان دارای ظرفیت‌های فرهنگی غنی‌ای مانند فرهنگ استکبارستیزی است.

مقام عالی دولت در تنگستان خاطرنشان کرد: شهرستان تنگستان دارای ۱۰۰ کیلومتر مرز آبی با خلیج نیلگون فارس بوده که در سواحل آن در بخش دلوار، بوم‌گردی‌های متفاوت و متعددی برای اقامت و پذیرایی از مسافران وجود دارد.

لطفی یادآور شد: منطقه نمونه گردشگری خاییز با وجود کوهستان و چشمه‌های آب شیرین و همچنین دهکده آب درمانی ایگرم اهرم، از دیگر مناطق گردشگری متفاوت تنگستان در بخش مرکزی بوده که همه ساله پذیرای گردشگران، خانواده‌ها و مسافران زیادی هستند.

احمد لطفی عنوان کرد: تمام مدارس و مکان اسکان در دو بخش مرکزی و دلوار برای اقامت خانواده‌ها و مسافران آماده شده و مشغول به کار هستند.

وی گفت: از همه دستگاه‌های انتظامی، فرهنگی، گروه‌های جهادی، طلاب و… که با اقدامات فرهنگی خود، از ایجاد ناهنجاریهای فرهنگی و پوششی جلوگیری کرده و زمینه انتقال فرهنگ غنی و دینی شهرستان تنگستان را فراهم آوردند و همچنین مردم شریف و نجیب تنگستان که پذیرای خوبی برای مسافرین بوده و هستند، صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر