پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۴۰۸
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶

فکرشهر: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: با آماده سازی نهالستان‌ها، سالانه ۳.۶ میلیون نهال در استان بوشهر تولید می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عبدالحسین گرشاسبی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آلودگی هوا در اثر توسعه صنایع و کمبود سرانه جنگل و فضای سبز نسبت به استانداردهای جهانی ضرورت کاشت درخت، جنگل‌کاری و توسعه فضای سبز را در کشور ما صد چندان کرده است.

وی افزود: از سویی طبق گزارش‎ مجامع علمی داخل و خارج، در حال حاضر ایران هفتمین کشور تولید کننده کربن در جهان است، ولی از نظر ترسیب کربن (جلوگیری از انتشار کربن و ذخیره کربن موجود در هوا در گیاهان و خاک) در جایگاه ۴۲ در بین کشورهای جهان قرار دارد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر خاطرنشان کرد: با توجه به سرعت رشد بخش صنعت در استان و گسترش تولید آلاینده‌ها جنگل‌کاری و توسعه فضای سبز در نواحی صنعتی ضروری است.

وی افزود: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت بر اساس فرامین و رهنمودهای مقام معظم رهبری ‬ در برنامه کاری دولت ‬ قرار گرفته و به دستور رئیس‬ جمهور‬ ‬ و تأکید وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر استفاده از حداکثری از توان کشور برای افزایش فضای سبز و درختکاری به سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌ها ابلاغ شده است.

گرشاسبی اضافه کرد: این طرح در یک بازه زمانی چهار ساله (۱۴۰۲-۱۴۰۵) در کل کشور اجرا می‌شود و در این مدت یک میلیارد درخت تولید و کاشته خواهد شد. در استان بوشهر نیز در طول اجرای این طرح حداقل ۱۰ میلیون نهال و درخت تولید و در سطح استان کاشت می‌شود.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح مهم مردمی نیاز به همکاری و همراهی دستگاه‌های مختلف سراسر استان است و مهمترین ویژگی طرح مذکور مردمی بودن آن است و مقرر است به صورت نهضتی فراگیر و جهادی، تمام ظرفیت‌های موجود و مشارکت حداکثری آحاد و اقشار مختلف جامعه و همه نهادها، ارگان‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و خصوصی به کار گرفته شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: آماده سازی نهالستان‌های تحت مدیریت منابع طبیعی شامل نهالستان‌های مرکزی و چاهکوتاه بوشهر، بردخون دیر، چهوک، کلمه، شبانکاره و سرکره دشتستان، بنک کنگان و دشتی با ظرفیت تولید تقریباً سه میلیون و ۶۰۰ اصله نهال در سال در دستور کار است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر