شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۴۳۶
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۰

فکرشهر: مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: بحث آبزی پروری و صنعت میگو در شهرستان تنگستان به یک مقوله ملی تبدیل شده است و هم اکنون ۲۳ کارگاه تکثیر در تنگستان مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، مهدی تنگستانی مکان بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان تنگستان گفت: بحث آبزی پروری و صنعت میگو در شهرستان تنگستان به یک مقوله ملی تبدیل شده است و هم اکنون ۲۳ کارگاه تکثیر در تنگستان مشغول به فعالیت هستند که چهار استان آبزی پرور دیگر کشور را نیز تغذیه می‌کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر افزود؛ پیش بینی تولید پست لارو (بچه میگو) در سال جاری چهار میلیارد پست لارو پیش بینی شده که ۲.۳ میلیارد آن نیاز استان و مابقی به استان دیگر برای فصل پرورش میگو ارسال خواهد شد.

تنگستانی مکان اظهار داشت: هم اکنون شهرستان تنگستان در سطح استان بوشهر در زمینه تکثیر میگو مقام اول و در پرورش نیز مقام دوم تولید را دارد.

وی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده در پایان اردیبهشت ماه و با همکاری فرمانداری و بسیج سازندگی شهرستان اردوی جهادی دامپزشکی را با خدمت رسانی رایگان به دامداران منطقه برگزار خواهیم کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر