جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۹۴۰۱
سه‌شنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۳

فکرشهر: در شرایطی که کشورهای بیشتری قول تجهیزات بیشتر به کی‌یف را می‌دهند، رئیس‌جمهوری سابق روسیه گفت، هر چه اوکراین سلاح‌های مخرب بیشتری از غرب دریافت کند، خطر «آخرالزمان هسته‌ای» بیشتر می‌شود.

به گزارش فکرشهر، ایسنا به نقل از وب‌سایت دولتی نووستی روسیه نوشت: «دیمیتری مدودف»، معاون کنونی شورای امنیت روسیه که سابقا رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر این کشور بوده، گفت که انکار دست داشتن کی‌یف در حمله مسلحانه به منطقه مرزی بولگورود روسیه «دروغ» است.

این مقام ارشد روسیه در ادامه هشدار داد، هر چه اوکراین سلاح‌های مخرب بیشتری از غرب دریافت کند، خطر «آخرالزمان هسته‌ای» بیشتر می‌شود.

هشدار مدودف در خصوص رخداد ناگوار هسته‌ای در شرایطی مطرح می‌شود که پیشتر دیمیتری آدامسکی، مولف کتاب ارتدوکسی هسته‌ای روسیه در مطلبی برای مجله فارن افرز استدلال کرد که لفاظی هسته‌ای مسکو، غرب را از مداخله مستقیم در این درگیری بازداشت، اما «مشکل فوری» اینجاست که کی‌یف را ترغیب نکرد که تسلیم شود.    

وی همچنین گفت که روسیه برخی ائتلاف‌ها مانند آکوس و کواد را غیردوستانه می‌بیند «زیرا ناتو در حال نفوذ در اطراف روسیه است».

وی با یادآوری وجود فرمت اسه آن+ گفت: کاملاً بدیهی است که برخی از اتحادها و روابط در مورد کشور ما بی طرف است. برخی از اتحادهای در حال شکل گیری رویکرد شان در قبال کشورهای منطقه غیر دوستانه هستند. اینگونه است که ما می بینیم که  کواد، آکوس و برخی دیگر از اتحادها مرتبط با ایجاد مشارکت با بازیگران فرامنطقه ای هستند. ناتو تلاش کرده است تا جای پای خود را اینجا به دست آورد.

وی خاطرنشان کرد: اتحاد آتلانتیک شمالی شروع به مشارکت در پروژه های خود در منطقه آسیا و اقیانوسیه و هند و چین کرده است.

او تاکید کرد که در این میان، هدف رسمی اعلام شده ناتو کاملاً متفاوت است.

مدودف در پایان گفت: "با این وجود، آنها اتحادهای مشابهی ایجاد کرده اند و مستقیماً در بی ثبات کردن اوضاع در اینجا دخالت می کنند. این بسیار بد است. ما همچنین این موضوعات را با شرکای خود در میان گذاشته ایم."

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر