سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته:
کد خبر: ۱۳۹۴۹۳
چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۶

فکرشهر: مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته (صحا) گفت: سرمایه این صندوق طی یک سال گذشته پنج برابرافزایش یافته است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، محسن نادری منش روز چهارشنبه در نشست با شرکت‌های دانش بنیان در بوشهر اظهار کرد: با توجه به چند برابر شدن سرمایه صندوق صحا انتظار می‌رود سالانه چند هزار میلیارد تومان به صورت مستمر به سرمایه آن اضافه شود.

وی افزود: با افزایش سرمایه صندوق حمایت از صنایع پیشرفته دغدغه سرمایه این صندوق وجود ندارد.

مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته تصریح کرد: افزایش سرمایه این صندوق به ۱۰ هزار میلیارد تومان هدف‌گذاری شده است که انجام شده و تامین منابع و سرمایه این صندوق دائمی و هر سال به آن اضافه می‌شود.

نادری منش گفت: با افزایش سرمایه این صندوق می‌توان از بنگاه‌هایی که در حوزه صنایع پیشرفته فعالیت می‌کنند، حمایت کرد و در این زمینه انواع تسهیلات در این صندوق به بنگاه ها ارایه می‌شود.

مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته افزود: پیش از این صندوق به دلیل سرمایه کمی که در اختیار داشت، نمی توانست فعالیت‌های خود را توسعه دهد ولی با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و افزایش سرمایه در ۲ سال گذشته فعالیت‌های صندوق توسعه چشم‌گیری داشته است.

نادری منش یادآور شد: استان‌های قطب صنعتی در صورت داشتن رشد مشخص در صنایع هایتک حمایت بیشتری می‌شوند.

به گفته نادری منش قرار است از صنایع پیشرفته استان بوشهر حمایت شود و امید می‌رود صنایع پیشرفته در این استان بیش از گذشته توسعه یابد.

وی با بیان این که هدف از ایجاد صندوق صحا، حمایت از بنگاه‌های بخش خصوصی و تعاونی‌ها است، افزود: امید می‌رود در تداوم فعالیت صندوق بتوانیم از قطب‌های صنعتی حمایت و تسهیلات بیشتری پرداخت شود.

مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته ادامه داد: این صندوق یک نهاد تامین مالی است به این معنی که حداقل هدایت سرمایه‌ای که بازار تامین مالی دارد باید بیش از پنج تا ۱۰ برابر سرمایه این صندوق باشد و ابزارهای مختلفی در زیست بوم توسعه فناوری صنایع پیشرفته، ابزارها و نهادهای تخصصی در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه در صنایع پیشرفته برای اینکه صنایع به فناوری‌های روز برسند به صورت فرایندی حمایت می‌شوند گفت: در استان بوشهر مزیت‌های طبیعی از جمله صنایع مبتنی بر دریا، کشاورزی، خرما، هوشمند سازی معادن، بسته بندی محصولات جدید که امکان توسعه دارند وجود دارد.

نادری منش افزود: در زمان حاضر به میزان ۱۰ هزار میلیارد تومان متقاضی در صندوق حمایت از توسعه و صنایع پیشرفته وجود دارد، هرچند شمار این متقاضیان زیاد است اما به همه این درخواست‌ها پاسخ داده می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به شمار متقاضیان و طولانی شدن روند پاسخ به درخواست‌ها کارگزاری‌های خاصی برای برون سپاری کار تعریف شده است.

مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته متمرکز بودن ۸۰ درصد منابع را از مشکلات صندوق صحا عنوان کرد و گفت: تلاش این صندوق برای غیرمتمرکز کردن منابع است به همین دلیل کارگزاری‌هایی در این خصوص تشکیل شده است.

وی یادآور شد: برهمین اساس سال گذشته با اینکه میزان تسهیلات پرداختی سه برابر سال ماقبل بود اما سهم استان‌ها رشد خوبی داشت و با توجه به حجم تقاضاهای جدید تصمیم گرفته شده که به استان‌ها سهمیه درصدی داده شود.

نادری منش گفت: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد تسهیلات و حمایت‌ها از صنایع تهران بوده ولی در این زمینه با توجه به رویکرد این صندوق، از استان هایی که به عنوان قطب های صنعتی در صنایع هایتک رشد کنند حمایت بیشتری می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر