پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۹۵۶۳
پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۸

فکرشهر: طرح ساماندهی بند بصری و لایروبی شاخه شمالی و جنوبی رودخانه حله با حضور استاندار بوشهر آغاز شد.

به گزارش فکرشهر از صدا وسیما، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: رودخانه حله از به هم پیوستن ۲ رود شاپور و دالکی تشکیل و در حوزه روستای بصری به ۲ شاخه شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود.

علی محمدی افزود: به دلیل بروز کم‌آبی در سال‌های اخیر، رسوب‌گذاری رودخانه و تغییر نوع کشت، ذینفعان شاخه شمالی و جنوبی در تامین آب دچار مشکلاتی شدند.

وی ادامه داد: بر اساس تصمیمات گرفته شده، طرح جامع ساماندهی بند بصری و رودخانه حله در دستور کار استان قرار گرفته که شامل ساخت بند بصری و لایروبی شاخه شمالی و جنوبی رودخانه حله است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر اظهار داشت: در این طرح، لایروبی شاخه شمالی با همت بسیح سازندگی، بند بصری از سوی شرکت آب منطقه‌ای و پایین دست تا تالاب حله نیز با همت سازمان محیط زیست استان انجام می‌شود.

محمدی گفت: با تکمیل لایروبی؛ عملیات اجرایی سازه تقسیم کننده آب در ۲ شاخه شمالی و جنوبی رودخانه نیز آغاز می‌شود تا شاهد بهبود شرایط تامین آب در این منطقه باشیم.

وی برآورد اجرای طرح ساماندهی بند بصری و لایروبی شاخه جنوبی رودخانه حله (بازه در تعهد شرکت آب منطقه‌ای بوشهر) را ۵۵۰ میلیارد ریال و زمان تکمیل طرح را ۱۸ ماه اعلام کرد.

محمدی گفت: یکی از ویژگی‌های مهم این طرح، بهره مندی سه شهرستان بوشهر، دشتستان و گناوه از مواهب تامین آب رودخانه حله است.

استاندار بوشهر هم گفت: لایروبی زهکش‌های شهرستان دشتستان پس از ۲۰ سال نیز به تازگی آغاز شد و اجرای این پروژه موجب افزایش حجم آب ورودی به رودخانه حله شده است.

احمد محمدی‌زاده افزود: به علت رسوب گذاری رودخانه در سال‌های متوالی و همچنین رشد گیاهان در مسیر رودخانه، عملیات لایروبی این رودخانه در دستورکار دستگاه‌های اجرایی استان قرار گرفته است.

وی گفت: عملیات لایروبی در شاخه شمالی رودخانه حله از سوی بسیج سازندگی انجام و فقط ماشین آلات آن توسط دستگاه‌های اجرایی تامین می‌شود تا این خدمت با کمترین هزینه انجام شود.

استاندار بوشهر افزود: امید می‌رود تا پیش از فصل بارندگی سال جاری، بخش عمده این طرح در شاخه شمالی و جنوبی انجام شود تا مسیر جریان آب تالاب حله و خلیج فارس هموار شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر