شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۷۱۸
جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷

فکرشهر: رئیس جمهور گفت: در روستاها زمین‌های وسیعی وجود دارد که با واگذاری زمین به افراد می‌توان مشکل مسکن آن‌ها را حل کرد.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در ادامه سفر به استان آذربایجان شرقی مهمان مردم شهرستان چاراویماق بود و در جمع مردم،‌ اظهار کرد: استقبال و حضور شما در اینجا به معنای ارتباط امام و امت است که اصلا ارتباطی معمولی نیست. در اغتشاشات مردم نشان دادند که آگاه هستند و با بصیرت رفتار می‌کنند، در توطئه‌ها و فتنه‌ها مردم بارها نشان داده‌اند که هم دوست را خوب می‌شناسند و هم دشمن را؛ توطئه‌ و صحنه‌سازی‌ها در دل مردم ما هیچ تاثیری ندارد، عشق به نظام، ولایت و خون شهدا هرگز از دل مردم جدا نمی‌شود.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: حداکثر طی دو ماه یک کمیته تخصصی با حضور افراد صاحب‌نظر و صاحب‌ایده اهل شهرستان برای رفع محرومیت منطقه تشکیل شود. منطقه چاراویماق حقیقتا محروم نیست، بهره‌برداری نادرست از ذخایر و ثروت‌ها این منطقه را محروم کرده است. ظرفیت‌های منطقه باید به نحوی فعال شود که جوانان اهل این شهرستان قانع شود و در همین منطقه بمانند و فعالیت اقتصادی کنن.

وی در ادامه بیان کرد: با وجود اینکه شهر و روستاها از مواهب آب، برق، گاز و ... برخوردارند اما برخی از مردم به دلیل تامین مسائل اقتصادی به سمت حاشیه نشینی می‌روند. مدیران و برنامه‌ریزان باید به نحوی عمل کنند که اقتصاد روستا فعال شود، اقتصاد این مناطق، اقتصاد صنعت، معدن و کشاورزی است اگر اقتصاد در روستاها امیدوارکننده شود، مردم به حاشیه نشینی روی نمی‌آورند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: جوانان این منطقه نیاز به مراکز ورزشی دارند، در مصوبات سفر، ایجاد مکان‌های ورزشی در دستور کار قرار دارد. در مصوبات دور دوم سفر ٣٠٠ میلیارد تومان برای رفع مشکلات جاده‌ای استان پیش‌بینی شده است. شهرک صنعتی هم از مطالبات مردم منطقه است، بررسی‌ها نشان می‌دهد که منطقه به شهرک صنعتی نیاز دارد، حتما در این سفر عملیاتی شدن ایجاد شهرک صنعتی هم در دستور کار قرار می‌گیرد.

رئیسی گفت: در روستاها زمین‌های وسیعی وجود دارد که با واگذاری زمین به افراد می‌توان مشکل مسکن آن‌ها را حل کرد. مسئله آب شرب و کشاورزی در شهرستان‌ها مهم است که با همت مردم و حمایت دولت این مشکل را در این منطقه حل خواهیم کرد. امیدوارم در سفر بعدی به این شهرستان مشکل آب حل شده باشد.

وی تاکید کرد: من و دولت، خادم و نوکر مردم هستیم و به این جایگاه افتخار می‌کنیم. اجاز ندهیم روابط ناسالم، جای روابط سالم را بگیرد. مردم باید احساس کنند که سازمان‌ها و کارمندان خادمان آن‌ها هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر