جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۷۴۱
جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶

فکرشهر: عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به آغاز ساعت کاری ادارات از ۶ صبح و مشکلاتی که برای مردم ایجاد شده است، گفت: دولت باید پیش از اتخاذ این تصمیم، مشکلات را پیش‌بینی و با دقت بیشتری آن را تصویب می‌کرد تا برای مردم مشکل‌آفرین نشود. 

به گزارش فکرشهر، کیومرث سرمدی واله در گفت‌وگو با «انتخاب» با اشاره به صحبت‌های رئیس جمهور مبنی بر لزوم اقناع‌سازی افکار عمومی در مورد اهداف تغییر ساعت کاری، اظهار کرد: آغاز ساعت کاری ادارات از ۶ صبح، مشکلاتی را برای خانواده‌ها و خصوصا مادران شاغلی که فرزندان خود را به مهد کودک یا مدرسه می‌فرستند، ایجاد کرده است و با توجه به اینکه این کار توسط دولت انجام شده، اکنون خودش هم باید افکار عمومی را در مورد این مسئله اقناع کند. 

وی افزود: قانون مجلس در مورد عدم تغییر ساعت در روز نخست سال، با توجه به تجارب سایر کشورها و با هدف عدم سردرگمی مردم تصویب شد و مردم هم از آن راضی اند و با عدم تغییر ساعت در روز نخست سال مشکلی ندارند، بلکه مشکل‌شان با تغییر ساعت کاری است. 

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد: دولت باید پیش از اتخاذ این تصمیم، مشکلات را پیش‌بینی و با دقت بیشتری آن را تصویب می‌کرد. البته ما مخالف اتخاذ تدابیر لازم برای کاهش مصرف برق نیستیم، اما به هر حال تصمیمات نباید به گونه‌ای باشد که برای مردم مشکل‌آفرین شود. 

سرمدی ادامه داد: افزایش ظرفیت تولید برق و کاهش صادرات آن، از جمله راهکارهایی است که دولت می‌توانست برای مدیریت مصرف برق در پیش گیرد تا مردم هم دچار مشکلی نشوند‌. به طور کلی من مصوبه مجلس را دارای ایراد نمی‌بینم و اگر مشکلی هم ایجاد شده، ناشی از تصمیم دولت برای تغییر ساعت کاری است‌.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر