پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۷۶۷
شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۲

فکرشهر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: سالانه حدود ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای تعمیر و نگهداری روشنایی‌های تونل‌های این استان اختصاص داده می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالکریم اخترشناس صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر دارای ۱۲ دستگاه تونل مجموعاً به طول ۶ هزار و ۳۰۰ متر است که شامل هفت دستگاه در بزرگراه جم-سیراف، ۲ دستگاه در محور عسلویه- لامرد، ۲ دستگاه در محور اهرم - فراشبند و یک دستگاه در بزرگراه برازجان- کنارتخته است.

وی با اشاره به اینکه برای نگهداری تونل‌های استان سالانه به حداقل ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، تصریح کرد: استان بوشهر از محدود استان‌های است که به‌طور امانی توسط دو اکیپ هفت نفره به تعمیرات تونل‌ها اقدام می‌کند که در مقایسه با شیوه پیمانکاری، ۴۰ میلیارد ریال صرفه جویی می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر یادآور شد: با اتکا به توان نیروهای تأسیسات این اداره کل، هزینه نگهداری تونل‌ها یک پنجم برآوردهای پیمانکاری در حال انجام است.

به گفته وی، تعمیرات جت فن‌ها، رنگ آمیزی دیواره‌های داخل تونل، شستشوی دوره‌ای و تثبیت دیواره و همچنین سقف‌ها برای جلوگیری از هرگونه ریزش از جمله مواردی هستند که باید در سرویس و نگهداری از تونل همه ساله به آن توجه داشت.

اخترشناس از تعمیرات و بهسازی دوره‌ای سیستم روشنایی تونل شماره ۵ محور جم به سیراف خبر داد و یادآور شد: این مهم توسط اکیپ تأسیسات اداره ایمنی راه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر با کیفیت مناسب اجرایی شد و برای سایر تونل‌های استان هم این مهم در دستور کار است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر