سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۸۰۰
شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵

فکرشهر: نماینده آمریکا در سازمان ملل در بیانیه‌ای با تکرار ادعاهای این کشور درباره همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه دفاعی، خواستار «پاسخ دادن دبیرکل سازمان ملل» به «درخواست‌های جامعه بین‌المللی برای تحقیق» در این باره شد.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، لیندا توماس گرینفیلد، نماینده آمریکا در سازمان ملل در بیانیه‌ای که در وبگاه هیات آمریکا در سازمان ملل منتشر شده است، با تکرار ادعاهای اخیر واشنگتن درباره همکاری‌های ایران و روسیه به ویژه در حوزه دفاعی مبنی بر حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین گفتکه  به شدت درباره همکاری  نظامی رو به افزایش روسیه و ایران که به گفته وی روسیه را قادر می‌سازد به جنگ بی‌رحمانه‌اش علیه اوکراین ادامه دهد، نگران است.

گرینفیلد مدعی شد که «آمریکا اطلاعات بیشتری منتشر کرده است که گواه ارائه صدها پهپاد یک‌طرفه(انتحاری) و تجهیزات ساخت پهپاد از سوی ایران به روسیه است.روسیه در هفته‌های اخیر از این پهپادها  برای حمله به کی‌یف، تخریب زیرساخت‌های اوکراین و کشتن و ارعاب شهروندان غیرنظامی اوکراینی استفاده کرده است.»
نماینده آمریکا در سازمان ملل  مدعی شد که عملکرد روسیه و ایران «ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است که تمامی کشورها، از جمله اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل  و دیگر کشورها را از خریداری این تسلیحات از ایران منع می‌کند.»

در ادامه این بیانیه  آمده است: «اوکراین، آمریکا و دیگر کشورها این تخطی‌ها را به سازمان ملل گزارش داده و اطلاعات و تحلیل‌های بیشتری را در اختیار سازمان ملل گذاشته‌اند. پاسخ دادن دبیرکل به درخواست‌های جامعه بین‌المللی برای تحقیق درباره این تخطی‌ها نیازی مبرم است.»
جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز جمعه مدعی شد که ایران درحال ارسال تجهیزات به روسیه برای تولید کارخانه ساخت پهپاد است.

کربی با نمایش تصاویر ماهواره‌ای مدعی شد که روسیه تا ماه مه صدها فروند پهپاد تهاجمی و همچنین تجهیزات مرتبط با تولید پهپاد را از ایران تحویل گرفته است.

او افزود: پهپادها در ایران ساخته می‌شوند و از طریق دریای خرز از امیرآباد ایران به ماخاچ‌کالا روسیه ارسال می‌شوند و سپس در عملیات‌ها توسط نیروهای روسی علیه اوکراین مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر