شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار حوادث
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۰۶۴۲
شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶

فکرشهر: حکمت اله هاشمی، معاون امدادونجات هلال احمر قزوین گفت: ساعت ۱:۲۳ بامداد امروز شنبه ۲۹ آبان ماه، گزارشی مبنی بر ریزش آوار یک سیلوی در حال ساخت در روستای لک بخش حصار ولیعصر شهر آبگرم از توابع شهرستان آوج از طریق سازمان فوریتهای پزشکی اورژانس ۱۱۵ به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر استان قزوین اعلام شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، ۸ تیم عملیاتی از مرکز استان پایگاه واکنش سریع و شعب تاکستان.بویین زهرا و آوج با بکارگیری ۵ خودروی امدادی آمبولانس و ۲ دستگاه خودرو ست نجات و ۲ دستگاه خودرو کمکدار با تجهیرات تخصصی آوار برداری به محل حادثه اعزام شدند.
تعداد ۱۹ نفر کارگر محبوس در زیر آوار در حال رهاسازی و امدادرسانی توسط نیروهای عملیاتی میباشند.

تا کنون رهاسازی و خروج ۹ مصدوم از زیر آوار سیلوی در حال ساخت در بخش حصار ولیعصر توابع شهرستان آوج توسط نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر انجام شده است.

فرماندار آوج از ریزش سیلوی در حال ساخت در روستای لک از توابع این شهرستان خبر داد و اعلام کرد: در پی وقوع این حادثه یک نفر کشته و ۱۲ نفر نیز مصدوم شدند.

نصرت‌الله علیرضایی اظهار کرد: سیلوی ۲۰ هزارتنی گندم که در حال احداث بوده ۲ بخش داشته که بخش نخست آن تکمیل شده و بخش دوم نیز با ۲ شیفت فعالیت ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که ساعت یک بامداد شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ دچار ریزش شد.

وی افزود: هنگام این حادثه سه نفر روی داربست فعالیت داشتند و ۱۰ نفر نیز داخل سیلو بودند که دستگاه بتن‌ریزی دچار نقص و شکستگی شده و بر سر افراد داخل سیلو آوار می‌شود.

فرماندار آوج مطرح کرد: طی عملیات چهارساعته توسط عوامل هلال‌احمر و اورژانس محبوسین نجات پیدا کردند و متأسفانه یک نفر در محل حادثه فوت کرد و ۱۲ نفر نیز مصدوم شدند.

وی بیان کرد: مصدومان این حادثه توسط عوامل اورژانس به بیمارستان‌های تاکستان و قیدار منتقل شدند و به گفته کارشناسان اورژانس آسیب‌دیدگی سه نفر از مصدومان شدید است.

علیرضایی با بیان اینکه این سیلو متعلق به بخش خصوصی و شرکت شمس آذر بوده است، خاطرنشان کرد: پس از بررسی در صورت قصور دستگاه‌های مربوطه آن را گزارش خواهیم کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر