شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۷۹۷۳
پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۳

فکرشهر: نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان با بیان اینکه از جنگ اوکراین درس عبرت بگیریم، گفت: برخی افراد می‌گفتند اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم باید سلاح دفاعی و نظامی خود را کنار بگذاریم.

به گزارش فکرشهر و به نقل از مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در مراسم سومین یادواره ۴۳ شهید دهستان کبگان با بیان اینکه مبتکر اصلی یادواره شهدا خدا و رسول گرامی اسلام است، اظهار داشت: خدا قبل از پرچم تجلیل و تکریم شهدا را برافراشته است.

وی با اشاره به جایگاه شهدا افزود: شهدا ما دارای ویژگی‌هایی بودند که امروز در جامعه ما برای نسل جوان جنبه الگویی دارند.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مهمترین آرمان شهدا حفظ دین بوده است، دین باید در محیط جامعه بماند کسانی توطئه و طراحی می‌کنند تا دین از بین برود.

وی با بیان اینکه فرهنگ شهادت به نسل جوان منتقل شود، اضافه کرد: دیروز در مقابل جوان ما دشمنی مسلح قرار داشت که مورد حمایت همه. کشورهای غرب و شرق بود ولی امروز دشمن در خانه با جوان ما می جنگد و اگر جوان امروز ما در مقابل دسیسه‌های دشمن و فضای مجازی خود را نگه بدارد همان اجر می‌توان داشته باشد که شهید در مقابل دشمن دارد.

وی تصریح کرد: جوان باید بداند کشور در معرض خطر است و باید در مقابل دشمنی که می‌گوید همه گزینه‌ها روی میز است همیشه آماده باش باشد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه جوانان شهیدان را الگو خود قرار دهند، گفت: انتقال فرهنگ شهید و شهادت به نسل جوان امری ضروری است و هر یاد بود کلاس تربیتی برای ما و نسل جوان است و برگزار کننده اصلی و معلم آن شهیدان هستند و ما شاگردان آن در کلاس هستیم.

نماینده استان بوشهر در مجلس خبرگان خاطر نشان کرد: نباید تنها به این یادواره‌ها بسنده کرد، باید شعاع یادواره در سراسر کشور منتشر شود.

وی افزود: جامعه ما نیاز به تقویت روحیه دارد، دیروز هواپیما دشمن ما را بمباران می‌کرد و امروز دشمن جنگ رسانه به راه انداخته است.

نماینده استان بوشهر در مجلس خبرگان گفت: گاهی دشمن با این ادبیات سخن می‌گوید که بعد از ۴۳ انقلاب، انقلاب برای شما چکار کرده است، ما بازنده نبودیم و پیام انقلاب را به دنیا صادر کردیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری یادآور شد: دشمن سختی ایجاد می‌کند و بعد با تبلیغات همین مشکلات که خود ایجاد کرده به پای انقلاب می‌زند.

وی اظهار کرد: باید به تقویت روحیه بپردازیم و ساز و کار لازم نیز برای مقابله با دشمن تقویت کنیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری اظهار داشت: یک روز ناتو و غرب به اوکراین گفتند که تمام ذرات خانه‌ها به ما بدهید و ما تضمین امنیت شما را می‌دهیم همان طور که لیبی و صدام را خلع سلاح کردند به امیدی که آمریکا و اروپا حمایت می‌کنند ولی رئیس جمهور اوکراین گفت ما امروز تنها هستیم و کسی ما را حمایت نمی‌کند.

وی گفت: در زمان انقلاب افرادی سخنانی مطرح می‌کردند که می‌گفتند علت اینکه ژاپن و آلمان پیشرفت کردند به خاطر سلاح نظامی کنار گذاشتند و ما هم اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم باید سلاح نظامی و دفاعی خود را کنار بزاریم.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: علت اقتدار و پیشرفت ما این است کلاهی که سر دیگران رفت سر ایران نخواهد رفت.

وی یادآور شد: در مذاکرات وین به ایران فشار می‌آوردند تا به اهدافشان برسند ولی ما رضایت نمی‌دهیم که تمام هستی مان در اختیار دشمن قرار بگیرد.

حسینی بوشهری با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا به خاطر این است تا ما از خواب غفلت بیدار شویم، اظهار داشت: باید کسانی که پشت میز خدمت هستند و مردم را ناراضی می‌کنند تا نسبت به نظام و انقلاب بدبین شوند شناسایی شوند چون شهدا از ما سوال خواهند کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر