چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مشاور امور جوانان مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: پس از اجرای موفق طرح ۷۷، اجرای طرح کتابخانه‌دارکردن تمام مدارس چندپایه ابتدایی استان بوشهر آغاز شد.\n\nبه گزارش فکرشهر، عبدالمحمد شعرانی اظهار داشت: در استان بوشهر ۳۱۴ دبستان چندپایه روستایی با ۵۷۱ کلاس درس و هشت هزار و ۳۷۲ دانش آموز فعایت می کنند و به زودی نصب کتابخانه ها را در این مدارس آغاز می کنیم.\n\nوی ادامه داد: طرح کتابخانه دار کردن مدارس استان بوشهر با حمایت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، دفتر امور روستایی استانداری بوشهر، بنیاد آموزشی فرهنگی قلم چی و مردم نیک اندیش کشور عزیزمان انجام خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۰۲۸
پنجشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰

فکرشهر: مشاور امور جوانان مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: پس از اجرای موفق طرح ۷۷، اجرای طرح کتابخانه‌دارکردن تمام مدارس چندپایه ابتدایی استان بوشهر آغاز شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، عبدالمحمد شعرانی اظهار داشت: در استان بوشهر ۳۱۴ دبستان چندپایه روستایی با ۵۷۱ کلاس درس و هشت هزار و ۳۷۲ دانش آموز فعایت می کنند و به زودی نصب کتابخانه ها را در این مدارس آغاز می کنیم.

\n\n

وی ادامه داد: طرح کتابخانه دار کردن مدارس استان بوشهر با حمایت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، دفتر امور روستایی استانداری بوشهر، بنیاد آموزشی فرهنگی قلم چی و مردم نیک اندیش کشور عزیزمان انجام خواهد شد.

\n\n

طراح طرح ۷۷ با اشاره به اینکه، توسعه فرهنگی به عنوان یکی از اجزای سه‌گانه توسعه پایدار مطرح و یکی از شاخص‌های این توسعه، سرانه مطالعه است، بیان کرد: در طرح جدید، یار مهربان به دوردست‌ترین و دورافتاده‌ترین روستاهای استان بوشهر خواهد رفت.

\n\n

شعرانی اذعان داشت: برنامه‌ریزی برای ایجاد عادت به مطالعه را باید از کودکان شروع کنیم و یکی از امکاناتی که اثربخشی بالایی در ایجاد و افزایش عادت به مطالعه داشته و دارد، کتابخانه‌های آموزشگاهی هستند.

\n\n

وی افزود: با توجه به محدودیت ساعات استفاده از این کتابخانه‌ها برای دانش‌آموزان، میزان اثرگذاری آن دچار نقصان می‌شود و برای جبران این نقیصه، کتابخانه‌های کلاسی در قالب یک قفسه کتاب درون هر کلاس در کنار کتابخانه‌های آموزشگاهی مطرح شده است.

\n\n

ترویج فرهنگ كتاب و كتابخوانی بین دانش‌آموزان دوره‌ ابتدایی استان بوشهر

\n\n

مشاور امور جوانان مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه، این نوع کتابخانه که مخصوص کلاس بوده و دانش‌آموزان در تجهیز آن نقش اساسی دارند، حاوی مجموعه‌ای است که نیازهای دانش‌آموزان همان کلاس را تامین می‌کند، ادامه داد: مزیت عمده‌ این نوع کتابخانه در آن است که معلم بر مطالعه‌ دانش‌آموزان نظارت کامل داشته و علاوه بر آن، معلمان هنگام تدریس می‌توانند به این مواد اشاره کرد و از آن‌ها استفاده کنند.

\n\n

عبدالمحمد شعرانی گفت: ایجاد این نوع کتابخانه‌ها در مدارس برخی کشورهای پیشرفته‌ جهان فواید بسیاری در مطالعه دانش‌آموزان و پیشرفت تحصیلی آن‌ها داشته است.

\n\n

وی مهم‌ترین اهداف این طرح را توسعه و ترویج فرهنگ كتاب و كتابخوانی در میان دانش‌آموزان دوره‌ ابتدایی استان بوشهر، ایجاد انگیزه‌ای بیشتر برای مطالعه‌ نونهالان با روش‌های صحیح و علمی زیر نظر معلم مربوطه و آشنایی بیشتر دانش‌آموزان دوره‌ی ابتدایی با كتب غیر درسی به ویژه با كتاب‌های فرهنگی، عملی و تربیتی عنوان کرد.

\n\n

برگزاری جشن کتاب و موفقیت کتاب خوانی در تمام مدارس استان بوشهر

\n\n

مشاور امور جوانان مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: ایجاد روحیه  عادت به مطالعه و انس و الفت بیشتر دانش‌آموزان دوره‌ ابتدایی با كتاب و كتابخوانی، مشاركت مستقیم معلمان دوره‌ ابتدایی با فعالیت‌های كتاب و كتابخانه و استفاده از روش «دیداری» برای آشنایی بیشتر و مطلوب‌تر دانش‌آموزان با كتاب‌های غیر درسی از دیگر اهداف این طرح است.

\n\n

وی تاکید کرد: تشویق دانش‌آموزان به خلاصه‌نویسی كتاب‌های كتابخانه كلاسی و ارائه‌ آن به همكلاسی‌های خود زیر نظر معلم مربوطه و در دسترس بودن كتاب‌ها و برانگیختن شوق و انگیزهی هر چه بیشتر دانش‌آموزان به امر مطالعه و معرفی «كتاب نمونه» با عنوان كتاب «كتاب هفته» توسط معلم كلاس یا دانش‌آموزان از دیگر اهداف ما است.

\n\n

شعرانی ابراز داشت: مردم می توانند کتاب هایی که مناسب مقطع ابتدایی است به اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر ارسال کنند.

\n\n

مشاور امور جوانان مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار امیدورای کرد: روزی برسد که جشن کتاب و موفقیت کتاب خوانی در تمام مدارس استان بوشهر برگزار شود.

\n\n

منبع:مهر

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر