جمعه ۰۶ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۷۲۲۹
دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴

فکرشهر: دبیر چهارمین همایش بین المللی نفت،گاز و پتروشیمی بوشهرگفت: ۱۸۰ مقاله علمی و پژوهشی به دبیرخانه این همایش ارسال شده که از این شمار حدود ۱۴۰ مقاله به صورت پوستر و ارائه شفاهی پذیرفته می‌شود.

به گزارش فکرشهر، آزاده میروکیلی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: علاوه بر پژوهشگران داخلی، محققانی از کشورهای هند، لیبی، قطر، امارات و ترکیه نیز مقاله‌های خود را به این همایش بین المللی ارسال کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این مقالات برای گزینش در معرض داوری قرار می‌گیرند، ادامه داد: کمیته علمی این همایش ۱۰۳ نفر شامل اعضای هیات علمی دانشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی تشکیل شده است.

دبیر چهارمین همایش بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی بوشهر عنوان کرد: اساتیدی از کشورهای ایران، هند، قطر، روسیه، نروژ، اتریش، فرانسه، آمریکا، کانادا، امارات، قزاقستان، مکزیک، لیبی، عمان و آفریقای جنوبی در کمیته علمی این همایش عضویت دارند.

میر وکیلی بیان کرد: این کنفرانس جامع مهندسی شیمی و نفت در چهار محور کلی بالا دستی، پایین دستی، انرژی و محیط زیست برگزار می‌شود و موضوعات تخصصی آن شامل مسائل صنایع امروز کشور است.

وی عنوان کرد: احیای چاههای کم بازده، تامین پایدار خوراک گازی، انرژی، متانول و زنجیره ارزش آن و مسئولیت اجتماعی در حوزه انرژی و محیط زیست از موضوعات تخصصی این دوره هستند و شرکت‌های بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی حامی برگزاری هر یک از این پنل‌ها هستند که با حضور و سخنرانی‌های علمی خود در این حوزه سبب افزایش غنای کنفرانس می‌شوند.

دعوت از ۱۵ سخنران داخلی و خارجی

 دبیر چهارمین همایش بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی بوشهر گفت: ۱۵ سخنران از کشورهای ایران، روسیه، هند، عمان، قطر، مکزیک، لیبی، امارات، آفریقای جنوبی و قزاقستان و اعضای برجسته هیات علمی پنج دانشگاه برتر کشور برای حضور در این همایش دعوت شده‌اند.

وی افزود: علاوه بر آن از مدیران و کارکنان شرکت‌های نفت، گاز و پتروشیمی این منطقه نیز برای شرکت در همایش و کارگاه‌های آن دعوت شده است.

میروکیلی با بیان اینکه شمار  افراد دعوت شده از پالایشگاههای گازی به ۷۰ نفر می‌رسد، گفت: از مقام های وزارت نفت، ریاست پژوهشگاه صنعت نفت، ریاست پژوهشگاه نیرو و پارک علم و فناوری نفت تهران نیز دعوت شده و علاوه بر مهمانان ویژه، پژوهشگران دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان نیز می‌توانند در این همایش علمی شرکت کنند.

وی افزود: همزمان تعداد ۱۰ کارگاه آموزشی نیز به صورت ترکیب حضوری و مجازی و به صورت تئوری و عملی برنامه ریزی شده است.

دوسالانه نفت، گاز و پتروشیمی بوشهر فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های بوشهر

دبیر چهارمین همایش بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی بوشهر اظهارداشت: با تبلیغات گسترده‌ای که انجام شده و حضور سخنرانان و پژوهشگران خارجی در این رویداد و برنامه های جانبی آن، قابلیت بسیار خوبی برای معرفی بوشهر وجود دارد طوریکه مهمانان خارجی حدود چهار تا پنج روز در شهر بوشهر اقامت دارند و در این مدت بازدیدهای گردشگری و صنایع پیرامون برنامه ریزی شده تا بیشتر با ظرفیت‌های این شهر آشنایی پیدا کنند. 

میروکیلی افزود: برنامه بازدید از یک پالایشگاه گازی و یک پتروشیمی در منطقه عسلویه و بازدید از جنگلهای حرا ، مراسم باستانی شب یلدا با تور گردشگری دریایی همراه برای مهمانان کنفرانس و بازدید از کوه نمکی برنامه ریزی شده است.

وی یاداور شد: همایش بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی بوشهر به مدت ۲ روز در ۳۰ آذر و یک دی ماه به میزبانی دانشگاه خلیج فارس برگزار می‌شود و همزمان با همایش، نمایشگاهی از دستاوردهای شرکتهای دانش بنیان، در محل برگزاری کنفرانس برگزار خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر