چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر:  پس از انفجار سیلکون کارخانه ی سیمان کنگان در هفته گذشته متاسفانه تنی چند از کارکنان و مهندسان این شرکت از ناحیه چشم، پا و دست دچار مصدومیت بسیار شدیدی شده و به بیمارستان کنگان منتقل شدند.به گزارش فکرشهر و به نقل از ثلاث، بر اساس همین گزارش، کارخانه سیمان کنگان با توجه به شرایط کاری آن، طی سال های قبل نیز مشکلات زیادی از جمله برق گرفتگی، ایجاد مشکلات تنفسی، آتش سوزی در آن به وجود آمده است.کارگران منطقه با مشکلات عدیده ای چون بدی آب وهوا، آلودگی، سختی کار و… دست و پنجه نرم می کنند که در این میان کارخانه سیمان کنگان نیز دارای همین شرایط است.
کد خبر: ۱۷۵۶
سه‌شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶

فکرشهر:  پس از انفجار سیلکون کارخانه ی سیمان کنگان در هفته گذشته متاسفانه تنی چند از کارکنان و مهندسان این شرکت از ناحیه چشم، پا و دست دچار مصدومیت بسیار شدیدی شده و به بیمارستان کنگان منتقل شدند.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ثلاث، بر اساس همین گزارش، کارخانه سیمان کنگان با توجه به شرایط کاری آن، طی سال های قبل نیز مشکلات زیادی از جمله برق گرفتگی، ایجاد مشکلات تنفسی، آتش سوزی در آن به وجود آمده است.

کارگران منطقه با مشکلات عدیده ای چون بدی آب وهوا، آلودگی، سختی کار و… دست و پنجه نرم می کنند که در این میان کارخانه سیمان کنگان نیز دارای همین شرایط است.

با توجه به نزدیک شدن به روز کارگر، جا دارد مسئولین موضوع را بررسی و پیگیری بیشتری کنند تا فرزندان شاغل در این منطقه بتوانند از مزایای قانون کار استفاده نمایند.

با توجه به ماده ۵۲   قانون کار- در کارهای سخت و زیان‌آور و زیر زمینی، ساعات کار نباید از شش ساعت در روز و ۳۶ ساعت در هفته تجاوز نماید.

بر همین اساس کارخانه های سیمان درود و بهبهان شامل مقوله کارهای سخت و زیان آور محسوب می شوند و لذا از مزایای مشاغل سخت و زیان آور بهره منده می برند.

این را نیز باید افزود که عوامل شیمیایی، بیوفیزیکی، فیزیکی و…در سختی کار تاثیر گذار هستند.

کارخانه سیمان کنگان ( و دیگر کارخانه های سیمان) از خطرناک ترین مواد خاکی بنام سیلیس استفاده می کند، که این مقوله شامل مشاغل زیان آور می شود.

 حدود ۳۰ درصد از کارکنان این کارخانه با اشعه برق سر و کار دارند، که این مقوله نیز شامل مشاغل سخت و زیان آور محسوب می شود.

اشتغال در ارتفاع بیش از سه متر نیز در این کارخانه وجود دارد که این موضوع نیز شامل مشاغل سخت و زیان آور می شود.

 اشتغال در معدن ، خصوصا در کوهستان نیز خود بخود شامل مقوله مشاغل سخت و زیان آور محسوب می شود و لذا کارخانه سیمان کنگان شامل همه مقوله های ذکر شده در بالا می شود ولی متاسفانه هنوز از مزایای مشاغل سخت و زیان آور بهره مند نیست.

یکی از مزایای دیگر مشاغل سخت و زیان آور علاوه بر ۳۶ ساعت کار در هفته ،۲۰ سال خدمت است که پس از آن فرد شاغل بازنشسته می شود.

می طلبد که اداره کار و دیگر ارگان های مربوطه ، چنانچه کار در کارخانه سیمان کنگان را با توجه به موارد ذکر شده در بالا جز کارهای سخت و زیان آور به حساب می اورند، هرچه سریع تر مراحل اعمال مصوبه ۵۲ قانون کار و دیگر مصوبه های مربوطه را طی و اجرا نمایند.

نه تنها کارخانه سیمان بلکه اکثر مشاغل شرکت های منطقه شامل قانون مشاغل سخت و زیان آور می باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر