سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان بوشهر از افزایش رطوبت و شرجی در برخی نقاط استان خبر داد و گفت: در این راستا در شبانه‌روز گذشته رطوبت در...
کد خبر: ۲۰۰۷۹۷۰
يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۷

فکرشهر: معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان بوشهر از افزایش رطوبت و شرجی در برخی نقاط استان خبر داد و گفت: در این راستا در شبانه‌روز گذشته رطوبت در بوشهر، خارگ، شبانکاره، آب‌پخش و بندر دیر بین ۸۳ تا ۹۳ درصد ثبت شده است.

به گزارش فکرشهر، زهرا راستگو در گفت وگو با تسنیم، وضعیت آب و هوایی و دریایی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی امروز و فردا در اغلب ساعات وضعیت جوی و دریایی استان بوشهر آرام است.

وی از افزایش شرجی و رطوبت خبر داد و گفت: در شبانه‌روز گذشته رطوبت هوا تا برخی نقاط استان بوشهر تا ۹۳ درصد رسیده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان بوشهر میزان رطوبت در مرکز استان را ۹۲ درصد اعلام و بیان کرد: در این راستا در شبانه‌روز گذشته میزان رطوبت و شرجی بندر خارگ، شبانکاره، آب‌پخش و بندر دیر بین ۸۳ تا ۹۳ درصد ثبت شده است.

راستگو دمای هوای استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: دمای هوا در شبانه‌روز گذشته تا ۴۷ درجه سانتیگراد بالای صفر در برخی نقاط استان بوشهر و ایستگاه‌های هواشناسی ثبت شده است.

وی افزایش شرجی و رطوبت هوا را از پدیده‌های غالب در سطح استان و روی دریا دانست و اضافه کرد: از روز سه شنبه ۱۲ تیر ماه تا پایان هفته در برخی از ساعات با وزش باد‌های شمالی، خلیج فارس متلاطم و مواج پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان بوشهر جهت وزش باد در استان بوشهر را متغیر، غالباً جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۲۶ گاهی تا ۳۲ کیلومتر در ساعت اعلام و بیان کرد: ارتفاع موج دریا خلیج‌فارس ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر